Читайте также: |
|
Питання на залік
1. Естетика як наука. Предмет та завдання.
2. О.Г.Баумгартен – засновник естетики як науки.
3. Естетичні погляди піфагорійців.
4. Принцип «золотого перетину»: визначення та сутність.
Давньоіндійська естетика: загальна характеристика.
Естетичні концепції Давнього Китаю.
Арабо-мусульманська естетика.
8. Різновиди естетичної діяльності: дизайн.
9. Формування уявлень про прекрасне у давньогрецьких натурфілософів.
10. Категорія прекрасного в добу Середньовіччя.
11. Ренесансна естетика: нові підходи до розуміння прекрасного.
12. Співвідношення понять прекрасне та корисне.
13. Категорія прекрасного в естетиці Платона.
14. Сутність категорії потворного.
15. Уявлення про потворне в Давньогрецькій естетичній думці.
16. Категорія потворного в добу Середньовіччя.
17. Естетизація потворного в естетиці романтизму.
18. Естетизація потворного в мистецтві сучасності.
19. Категорія естетичного: визначення, сутність.
20. Категорія трагічного: визначення, сутність.
21. Категорія трагічного у Давньогрецькій естетиці.
22. Категорія трагічного в естетиці Просвітництва.
23. Екзістенційна та релігійна позиції відношення до трагічного – характеристика.
24. Модифікації трагічного: оптимістична та песимістична трагедія.
25. Категорія комічного: визначення, сутність.
26. Форми вияву комічного.
27. Історичні модифікації комічного.
28. Природа «піднесеного».
29. Форми відображення піднесеного у мистецтві.
30. Співвідношення прекрасного та піднесеного і історії естетики.
31. Витоки піднесеного за Псевдо-Лонгіном.
32. Піднесене як особливий стиль мови у добу пізньої Античності.
33. Піднесене у добу Середньовіччя та Відродження.
34. Низьке – негативна загальнолюдська цінність.
35. «Героїчне» у категоріальному апараті естетики.
36. Трансформація категорії героїчного у сучасному світі: «герой» та «знаменитість».
37. Концепції мистецтва в історії естетики.
38. Мистецтво як форма суспільної свідомості.
39. Перетворююча функція мистецтва: мистецтво як діяльність.
40. Компенсаторна функція мистецтва: мистецтво як відрада.
41. Пізнавально-евристична функція мистецтва: мистецтво як знання.
42. Художньо-концептуальна функція мистецтва: мистецтво як аналіз стану світу.
43. Мистецтво як передбачення.
44. Комунікативна функція мистецтва: мистецтво як спілкування.
45. Інформаційна функція мистецтва: мистецтво як повідомлення.
46. Виховна функція мистецтва: мистецтво як катарсис.
47. Мистецтво як сугестія: вплив на психіку людини.
48. Художній образ – форма художнього мислення.
49. Метафоричність, асоціативність, символічність, алегоричність художнього образу.
50. Індивідуальне та типове в художньому образі.
51. Поняття художнього символу: історичне становлення і модифікації.
52. Автор і творчий процес – його етапи.
53. Свідоме та неусвідомлене становлення задуму художнього твору.
54. Задатки, здібності, обдарованість, талановитість, геніальність – визначення та характеристика.
55. Канон як категорія онтології мистецтва.
56. Подвійна роль канону в історичному бутті мистецтва.
57. Роль канону в добу Середньовіччя.
58. Канон в давньоєгипетському мистецтві.
59. Стиль як категорія онтології мистецтва.
60. Стиль мистецтва Давнього Єгипту: характеристика.
61. Стиль мистецтва Візантії: характеристика.
62. Романський стиль: характеристика.
63. Готичний стиль: характеристика.
64. Стиль бароко: характеристика.
65. Стиль рококо: характеристика.
66. Стиль класицизму: характеристика.
67. Стиль модерн: характеристика.
68. Естетика – онтологія мистецтва. Види мистецтва.
69. Давньокитайська естетика: Конфуцій – естетичні та педагогічні ідеї.
70. Естетична складова даосизму: концепція Лао-цзи.
71. Давньогрецька традиція: естетика крізь призму космологізму.
72. Погляди Сократа: співвідношення етичного та естетичного, прекрасного та корисного.
73. Поняття калокагатії: естетичний зміст.
74. Естетика Платона: між світом чуттєвих речей та надчуттєвих ідей.
75. Аристотель: мімезис як основний принцип творчої діяльності.
76. Естетика середньовіччя: Бог як основне джерело краси.
77. Символізм середньовічного мистецтва.
78. Естетична модель Ренесансну: антропологічна спрямованість.
79. І. Кант: естетичне крізь при призму категорій прекрасного та піднесеного.
80. Г. В. Ф. Гегель: естетика як філософія мистецтва. Історичні форми буття мистецтва.
81. Самоцінність художньої творчості в естетиці романтизму.
82. Ірраціональна естетика А. Шопенгауера.
83. Ф. Ніцше: аполонівський та діонісійський початок в культурі.
84. Естетика В. Соловйова: ідея Вічної Жіночості – Софії – Премудрості Божої.
85. Естетичні модифікації психоаналізу З. Фрейда.
86. З. Фрейд: сублімація як основа художньої творчості.
87. Естетичні погляди К. Г. Юнга.
88. Теорія архетипів К. Г. Юнга та художня творчість.
89. Естетичне підґрунтя філософії екзистенціалізму.
90. Теорія абсурду у творчості А. Камю.
Дата добавления: 2015-05-05; просмотров: 22 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав |
<== предыдущая лекция | | | следующая лекция ==> |
ЭЛЕМЕНТЫ ВЫПУКЛОГО АНАЛИЗА, МАТЕМАТИЧЕСКОЕ ПРОГРАММИРОВАНИЕ | | | ЛІТЕРАТУРА |