Читайте также:
|
|
1. | Персонаж - Персонаж | |
2. | Персонаж - Група | |
3. | Персонаж - Середовище | - Це символічне поняття, наприклад «Фамусовская Москва», «темное царство» и т.д. |
4. | Група – Група | |
5. | Персонаж – Метафізичне поняття | - Наприклад: боротьби з дияволом, богоборство, боротьба зі злом і т.д. |
Конфлікти, залежно від жанру, бувають трагедійні, комедійні й драматичні.
Трагедійний – герой не досягає своєї мети, і не доб'ється її ніколи.
Він кидає виклик силам, які неможливо перемогти. Вступаючи в нерівну боротьбу, герой приречений на загибель, зазнають поразки і його життєві цінності. Можна сказати, що принцип трагедійного конфлікту – «один – проти всіх».
Комедійний – герой досягає своєї мети, противна сторона зазнає поразки і піддається висміюванню.
Драматичний – герой досягає мети, але мета стає йому не потрібна. Герой або втрачає інтерес до мети в процесі боротьби, або, в момент досягнення мети намічається нова мета, більш приваблива, ніж попередня.
Розрізняють два види конфліктів – прямий і опосередкований.
Прямий конфлікт (його ще називають лобовим), характерний для комедії і трагедії. Предмет конфлікту ясний з самого початку боротьби і, як правило, завжди матеріальний. Боротьба сторін будується навколо нього за принципом перетягування каната. Кожен немов би тягне бажаний предмет в свою сторону. Конфліктуючі не приховують свого інтересу до предмета і вступають на шлях відкритої боротьби. Найпростіший приклад прямого конфлікту – бійка.
Як у трагедії, так і в комедії герой переслідує одну мету. Різниця в способі досягнення мети. Якщо в трагедії герой йде напролом до своєї мети, то в комедії його шлях подібний синусоїду – герой вишукує безліч засобів і способів для отримання бажаного.
Опосередкований, або прихований, конфлікт більш складніший для побудови, ніж прямий. Саме він характерний для жанру драми. Предметом опосередкованого конфлікту є думки, почуття, переконання персонажа – його світогляд. Головне, при постановці опосередкованого конфлікту – вірно визначити мету персонажа – протягом п'єси вона може змінюватися. Персонаж може приховувати дійсну мету, підміняти її іншою або помилятися в самому собі, не усвідомлюючи, чого він хоче насправді.
Для визначення істинної мети важливо знайти основний мотив, що визначає його вчинки – довготривала обставина, яка супроводжує героя протягом всієї п'єси.
За характером конфлікт у драматургії має два типи.
1. тип. Конфлікт антагоністичний тобто ворожий, непримиренний. Для жанру трагедії він обов’язковий, у драмі ж може зустрічатися інколи.
2. тип. Конфлікт неантагоністичний тобто конфлікт відносно мирного характеру, що зустрічається переважно в жанрі драми і, як правило, в комедії.
Крім того, за змістом конфлікт поділяється на три види:
а) світоглядний, філософський, тобто твори, в яких зустрічаються дві різні системи світорозуміння, як у Шекспіра чи в деяких різновидах драми («Нашестя» Л. Леонова);
б) моральний конфлікт, який зустрічається переважно в психологічній драмі («Платон Кречет» О. Корнійчука, «В день весілля» В. Розова, «Іркутська історія» і «Таня» О. Арбузова);
в) соціально-побутовий, хоч це визначення далеко не точне, адже війна навіть на комунальній кухні призводить до питань моральних. Однак будь-який реалістичний конфлікт є соціальним.
Дата добавления: 2015-04-11; просмотров: 23 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав |