Студопедия  
Главная страница | Контакты | Случайная страница

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатика
ИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханика
ОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторика
СоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансы
ХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника

Проаналізуйте діалектику кількісних і якісних змін.

Читайте также:
  1. Проаналізуйте головні етапи розвитку уявлень про матерію.
  2. Проаналізуйте категорії можливості та дійсності.
  3. Проаналізуйте категорії одиничного і загального.
  4. Проаналізуйте методи наукового пізнання
  5. Проаналізуйте основні ідеї античної натурфілософії
  6. Проаналізуйте проблему істини, діалектику абсолютного і відносного в ній.
  7. Проаналізуйте філософські концепції простору і часу.

Закон взаємного переходу кількісних змін у якісні відображає ту важливу особливість об'єктивної дійсності, за якої всі предмети, процеси і явища набувають визначеності через взаємодію, взаємозалежність, суперечливість своїх зовнішніх та внутрішніх властивостей, кількісних та якісних характеристик, котрі існують об'єктивно, незалежно від волі й бажання людей. Взаємодія ж кількості і якості є загальною, внутрішньою, суттєвою, необхідною, такою, що неминуче повторюється.Щоб з'ясувати суть закону взаємного переходу кількісних змін у якісні, його прояви й діяння, необхідно розкрити зміст таких катего­рій, як якість, кількість, властивість, міра. Якість - є така якість, яка сприймається відчуттям (мова може йти про відчуття несуттєвих властивостей предмета), і якість як філософська категорія, котра означає сукупність суттєвих властивостей предмета, із втратою яких предмет неодмінно втрачає свою визначеність, тобто свою якість. Кількість — філософська категорія, що відображає такі параметри речі, явища чи процесу, як число, величина, обсяг, вага, розміри, темп руху, температура тощо. Кількість виступає запереченням якості, є її діалектичною протилежністю, що взаємодіє з нею. До певного часу кількість, її зміна не зачіпають якості предмета і тому на це не завжди звертають увагу, зауважує Гегель. Але це лише так здається. Насправді ж, поняття "кількість" "хитре поняття". Саме через "більше" і "менше" міра порушується і з'являється щось зовсім інше — злочин, саме через "більше" і "менше" справделивість переходить у несправедливість, доброчесність у порок". Отже, зростання кількості веде до суттєвих перетворень існуючого.Якісні зміни, що відбуваються в об'єктивному світі, здійснюються лише на основі кількісних змін. Іншого шляху до появи нового про­сто не існує. Так, наприклад, чи з'явиться лисина, якщо висмикнути одну волосину з голови чи кінського хвоста або чи перестане купа бути купою, якщо віднімемо одну зернину? Можна не задумуючись погодитися з тим, що при цьому не з'явиться лисина і купа не перестане бути купою, оскільки віднімання становить лише кількісну і дуже незначну різни­цю... Коли погоджуються, що віднімання однієї волосини не робить лисим, забувають не лише про повторення, а й про те, що самі по собі незначні кількості, наприклад, незначні витрати статку, сумуються, а сума становить якісне ціле, так що під кінець це ціле виявля­ється таким, що зникло, голова — лисою, а гаманець — порожнім.

Суть цього закону полягає саме в тому, що він має відношення не лише до мислення, логіки, а й до самої дійсності, її розвитку. Сам Гегель показав це, наводячи блискучі приклади, взяті з життя.Єдність, взаємозв'язок і взаємозалежність якості і кількості вира­жаються в понятті міра. Міра — це межа, в рамках якої предмет залишається тим, чим він є, не змінюючи своєї якості як сукупності корінних його властивос­тей. Порушення міри предмета веде до порушення його буття і переходу в інше.Дуже важливою категорією в розумінні закону взаємного перехо­ду кількісних змін у якісні є стрибок. У діалектиці взаємозв'язку кіль­кісних і якісних змін стрибок означає перехід від старої якості до нової. Категорія стрибка дає уявлення про момент або період переходу до нової якості. Нове не може з'явитися тільки шляхом зростання чи зменшення того, що є. Воно потребує нового простору для свого дальшого роз­витку. Вихід за старі межі у процесі становлення нового не є, однак, повним розривом із попереднім станом існуючого хоча б уже тому, що між кількістю і якістю є взаємозв'язок.Даний закон розкриває внутрішній механізм переходу до нової якості у будь-якій сфері об'єктивної дійсності, від­повідаючи на запитання, як, яким чином відбувається розвиток, рух і зміна всього сутнього.

 

 




Дата добавления: 2015-09-11; просмотров: 18 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав

Розкрити головні ідеї філософії Відродження | Розкрийте сутність раціоналізму Нового часу. | Розкрийте сутність емпіризму Нового часу | Головні положення філософії доби Просвітництва | Розкрийте головні положення теорії пізнання та етики І.Канта | Охарактеризуйте філософську систему та метод Гегеля. | Розкрийте головні положення психоаналізу З.Фрейда. | Розкрийте сутність матеріалістичного розуміння за Марксом. | Проан. сутність діалектики, її історичні форми та альтернативи. | Проаналізуйте категорії одиничного і загального. |


lektsii.net - Лекции.Нет - 2014-2024 год. (0.006 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав