Студопедия  
Главная страница | Контакты | Случайная страница

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатика
ИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханика
ОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторика
СоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансы
ХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника

За Е. Гуссерлем, феноменологія - це феноменологічна дескрипція, тобто ретельне описування того, що і як ми маємо у свідомості

Читайте также:
  1. А как насчет того, чтобы формировать свое поведение?
  2. А что стало после того, как вы окончили Корнелл? Получили ли вы работу, связанную с архитектурой?
  3. Бывает, что нужно найти изображение по строго заданным параметрам – с указанием того, что и как будет на нем размещено.
  4. В которой Барбикен не говорит больше того, что он хочет сказать
  5. Виділіть найперші характерні ознаки релігійності як стану людської свідомості.
  6. Витоки національної свідомості
  7. Владея кем-то, человек не только ограничивает свободу того, кем он владеет, но и теряет свободу сам.
  8. Властивості свідомості
  9. Воздействие любви Аллаха на того, кто близок к Нему
  10. Вот чего иногда не говорю - так это того, что просто не хочется... ну вообще.

Сутність феноменологічного методу І

- визнання того, що людина завжди та всюди має справу лише із феноменами;

- хоча традиційно феномен розуміється як з'явлення, проте насправді він не являє нічого, окрім себе самого, тобто весь зміст феномену поданий у ньому самому;

- феномен не можна поділити на матеріальне та духовне, він є надане, те, що є в нашому сприйнятті;

- у феномені важливо розрізняти інтенціональне переживання та інтенціональний предмет: інтенціональне переживання - це чуттєве, тобто червоне, овальне, приємне та ін., а інтенціональний предмет - це центр, фокус переживань та їх носій;

- переживання мінливі, нюансовані, а інтенціональний предмет являє собою граничну межу, до якої може бути віднесене все, що переживається; поза предметом переживання втрачають зміст та навіть не ідентифікуються;

- через це предметність свідомості постає у ідеалізованих вимірах, тобто стабільною, незмінною;

Методи логічного аналізу. Ціметоди застосовуються для дослідження текстів, висловлювань, суджень. Вони досить численні і можуть стосуватися як окремих понять, так і наукових теорій. Основне в цих методах полягає у тому, що поняття, судження, тек-х сти перевіряються за ступенем їх відповідності нормам логіки, тобто таким нормам, які були виведені із самоспостережень людської думки та постали обов'язковими задля того щоби остання була правильно вибудованою, не спотворювала свій зміст та ін.

Методи категоріального аналізу. Ці методи застосовують для дослідження засобів та результатів наукової та дослідницької діяльності. Йдеться про виділення із певного комплексу знань їх так званого категоріального каркасу, тобто категорій. Категорії у спрощеному варіанті - це основні, найбільш загальні понятті певної науки. Більш точно це ті поняття, що окреслюють якісну специфіку предмету пізнання певної галузі знання, тому лише за переліком категорій ми досить часто можемо сказати, про яку галузь пізнання йдеться (наприклад, якщо ми назвемо такі категорії: крапка, лінія, відрізок, кут, площина та ін., стане ясно, що йдеться про геометрію).

Метод системно-структурного аналізу. Цей метод має досить широке застосування з тої простої причини, що він вимагає розглядати будь-що як таке якісно цілісне утворення (систему), яке складається із певних складових (елементів), що включені в цілком певні сталі зв'язки між собою (структура). Такому підходу підлягає будь-що, а особливо ті явища, які, наприклад, не можна піддати математичному обчисленню (соціальні, психічні та ін.).

Від діяльності Μ. Хайдеггера у XX ст. починається поширення такого методу, як герменевтика та герменевтичний дискурс. Згідно із герменевтикою основним завданням людини постає внутрішнє прояснення, розтлумачення ситуацій власного життя. Найпершою умовою такого підходу є прийняття подібних ситуацій як таких, що виводять у відкритість, доступність дещо неочевидне. Герменевтика передбачає: а) проведення співвідношень між текстом, підтекстом та контекстом; 6) виявлення людського змісту у будь-яких текстових утвореннях; в) здійснення процедур розуміння на основі первинного прийняття того змісту, з яким стикається людина в своїх спілкуваннях із дійсністю.

Трансцендентальна аналітика: йдеться про дослідження змісту таких понять, які називаються трансценденталіями: на відміну від універсалій, тобто узагальнень, трансценденталії утворюються шляхом включення змісту певних часткових понять в єдину лінію зв'язків і, таким чином, разом із збільшенням обсягу таких понять збільшується і їх зміст (в універсаліях же навпаки: чим ширшим є їх обсяг, тим біднішим зміст).




Дата добавления: 2015-09-11; просмотров: 37 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА | Тема: Метафізична сутність філософії | Філософія Відродження, Нового часу та її представники. | Антропологічний принцип філософії Л.Фейербаха | Філософія Геґеля як найвище досягнення німецької класичної філософії | Антропологічний принцип філософії Л. Фейербаха | Тема: Формування і розвиток філософської думки в Україні. | Університетська філософія в Україні XIX ст. Філософські ідеї в українській літературі | Самостійна робота №5 | Ідеальність свідомості |


lektsii.net - Лекции.Нет - 2014-2024 год. (0.007 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав