Студопедия  
Главная страница | Контакты | Случайная страница

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатика
ИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханика
ОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторика
СоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансы
ХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника

ЗРАЗОК ФАХОВИХ ВСТУПНИХ ВИПРОБУВАНЬ

на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст» та «магістр» Спеціальність “Мова та література (хорватська)”

 

Львівський національний університет імені Івана Франка

 

"Затверджую" __________2015 р.

 

Ректор проф. Мельник В.П.

 

№ особової справи__________________________ Варіант__1___

 

 

НАПРЯМ “ФІЛОЛОГІЯ” (ХОРВАТСЬКА МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА)

 

Вказівки: Виконайте завдання і запишіть номер правильної відповіді. Усі відповіді оцінюються в 2 бали.

 

1. Praslavenski se jezik raspao u:

1) 1. st. prije Krista

2) VI.-VII.st. poslije Krista

3) IX.-X.st. poslije Krista

4) XII.st. poslije Krista

 

2. Ekavski refleks staroga jata je u:

1) kajkavskom dijalektu i hrvatskom standardu

2) čakavskom dijalektu i hrvatskom standardu

3) srpskom i hrvatskom standardu

4) kajkavskom dijalektu

 

3. Odlika kojeg hrvatskog dijalekta su romanizmi i arhaizmi:

1) čakavskog dijalekta

2) štokavskog dijalekta

3) kajkavskog dijalekta

4) čakavskog i kajkavskog dijalekta

 

4. Koja znanost proučava funkcionalna svojstva glasova:

1) fonologija

2) fonostilistika

3) lingvistika

4) fonetika

 

5. Odredite glasovnu promjenu u oblicima brz/brži:

1) palatalizacija

2) sibilarizacija

3) jotacija

4) jednačenje po mjestu tvorbe

 

6. Do kojih je glasovnih promjena došlo je u riječi gozba:

1) jotacija, jednačenje glasova po mjestu tvorbe

2) jednačenje glasova po zvučnosti, ispadanje (gubljenje) suglasnika

3) jednačenje glasova po mjestu tvorbe, jednačenje glasova po zvučnosti

4) nepostojano a, sibilarizacija, jednačenje glasova po zvučnosti

 

7. Kako se tvori Kondicional prvi:

1) od glagolskog pridjeva radnog i perfekta ili imperfekta pomoćnog glagola biti

2) od nenaglašenog prezenta pomoćnog glagola htjeti i od infinitiva

3)od glagolskog pridjeva radnog i nenaglašenog aorista pomoćnog glagola biti

4) od infinitiva

 

8. Kako se tvori Pluskvamperfekt:

1) od glagolskog pridjeva radnog i nenaglašenog aorista pomoćnog glagola biti

2) od glagolskog pridjeva radnog i perfekta ili imperfekta pomoćnog glagola biti

3) od glagolskog pridjeva radnog i dvovidnog prezenta pomoćnog glagola biti

4) od glagolskog pridjeva radnog i dvovidnog prezenta pomoćnog glagola biti

 

9. Koji je oblik 1. lica množine futura 2. glagola dolaziti:

1) dosli su

2) budemo dolazili

3) budeš dolazio

4) dolazit će

 

10. Za postanak polisemije postoji/postoje:

1) jedan način

2) dva načina

3) tri načina

4) čitiri načina

 

11. Kako se zove tip prenesenoga značenja koji imamo u rečenici „Cijela gimnazija ide na izlet“:

1) metonimija

2) metafora

3) asocijacija

4) promjena

 

12. Arhaizmi su riječi:

1) riječi koji si iz aktivnog leksika u pasivni prešli djelovanjem unutarjezičnih čimbenika

2) riječi koji su iz aktivnog leksika u pasivni prešli djelovanjem izvanjezičnih čimbenika

3) riječi koji imaju nov ili drugačiji sadržaj

4) stare/nove riječi

 

13. Izravni objekt je:

1) objekt koji je uz prelazni glagol u akuzativu

2) imenska riječ kojoj je mjesto rečenici otvoreno predikatom

3) objekt koji je uz prelazni glagol u akuzativu, ili u genitivu koji se može akuzativom zamijeniti

4) objekt koji nije u akuzativu ili genitivu koji se može akuzativom zamijeniti

 

14. Nađite neoglagoljenu rečenicu:

1) Grozna je noć.

2) To je grozna noć.

3) U pomoć!

4) Radio je.

 

15. Koja tvrdnja nije vezana za zavisno složenu rečenicu:

1) suprotne rečenice se povezuju veznicima a, ali, nego, no, već

2) jedna je surenica dio gramatičkog ustrojstva druge surečenice

3) surečenica koja o glavnoj ovisi zove se zavsna rečenica

4) glavna rečenica ne prethodi uvijek zavisnoj

 

16. У поемі «Osman» зображено події:

1) Битви під Віднем

2) Хотинської битви

3) Битви на Гробнику

4) Битви за Царгород

 

17. Творчість І.Бунича Вучича належить до епохи:

1) Відродження

2) Бароко

3) Середньовіччя

4) Просвітництва

 

18. Які жанри були найменш розвиненими в хорватській літературі романтизму:

1) великі прозові (роман, повість)

2) драматичні

3) ліричні

5) ліро-епічні

 

19. І.Кукулєвич Сакцинський належить до діячів:

1) іллірійського руху

2) панслов’янського руху

3) руху за визволення Польщі

4) Реконкісти

 

20. Полемікою документів, які є своєрідною алегорією політичних ідей і виразників прихильності тієї чи іншої політичної і суспільної орієнтації, розпочинається твір

1) «Pod starim krovovima»

2) «U registraturi»

3) «Iz velegradskog podzemlja»

4) «Misao na vječnost»

 

21. У поезії Д.Домянича часто зустрічаються:

1) описи замків, порцелянових фігур, статуй, галантні сцени

2)Соціальні мотиви

3)заклики до революції

4)описи селянських хат

 

22. Яким постає ліричний герой вірша «Svakidašnja jadikovka» Т.Уєвича у рядках

Kako je teško biti slab, kako je teško biti sam, i biti star, a biti mlad! I biti slab, i nemoćan, i sam bez igdje ikoga, i nemiran, i očajan.

1) ліричний герой вірить у щасливе майбутнє

2) ліричний герой у відчаї

3) ліричний герой закоханий

4) ліричний герой у пошуках істини

 

23. Баронеса Кастелі-Глембай (“Gospoda Glembajevi») гине від руки:

1) Наці Глембая

2) Леона Глембая

3) Зільбербранта

4) Івана Глембая

 

24. Експресіонізм це

1) Літературно-мистецька стильова тенденція авангардизму, що оформилася в Німеччині на поч. ХХ ст. Основний творчий принцип – відображення загостреного суб’єктивного світобачення через напругу переживань і емоцій автора, бурхливу реакцію на дегуманізацію суспільства, розпад духовності, засвідчений катаклізмами поч. ХХ ст. Характерні нервова емоційність та ірраціональність, символ, гіпербола, гротеск, фрагментарність, поєднання контрастних барв, мотивів, лексики.

2) Напрям у мистецтві, який основним завданням уважав витончене відтворення особистісних вражень та спостережень, мінливих миттєвих відчуттів та переживань. Характерними ознаками є епізодичний суб’єктивний опис, ліризована оповідь.

3) Одна із стильових течій модернізму. Виник у Франції в 70-х рр..19 ст. В естетичному плані протистояв заземленості та художній невибагливості натуралізму, проголосивши первісною та єдино цінною «вищу реальність», сферу ідей, у яку можна проникнути за допомогою символу. Тому конкретний художній образ перетворюється на багатозначний символ. Характерними для поетики є увага до музичності, формальних пошуків, ускладнених образів й асоціацій, нахилом до таємничості, а то й містичності.

4) Термін, що вживається в критиці зазвичай для позначення творів, які підкреслено проводять певну систему соціально-політичних, етичних та інших поглядів автора. Письменник відверто прагне підвести читачів до заздалегідь окреслених висновків, популяризує ті чи інші політичні переконання. Протагоністи чітко й виразно поділяються на «позитивних» і «негативних» в уста героїв «позитивних», як правило, вкладаються політичні «істини», вони стають виразниками ідеологічних чи політичних переконань автора.

 

25. «Baščanska ploča» є:

1) глаголичною пам’яткою

2) кириличною пам’яткою

3) пам’яткою, написаною ієрогліфами

4) рунічною пам’яткою

26. Антологія «Хорватська молода лірика» засвідчила

1) перехід від раннього модернізму до експресіонізму

2) перехід від романтизму до реалізму

3) перехід від ренесансу до бароко

4) перехід від модернізму до постмодернізму

 

27. Фантастичні оповідання «Камао», «Миша», «Квітка на роздоріжжі» написав

1) В. Видрич

2) В.Назор

3) Фран Галович

4) А.Г.Матош

 

 

28. У лексиці праслов’янської мови представлені назви ландшафтів, характерні для зони:

1) лісової

2) високогірної

3) степової

 

29. Теорія перекладу повинна вивчати:

1) елементи, що зберігаються або повинні зберігатися при перекладі

2) процес перекладу

3) елементи, для яких треба знайти відповідник в іншій мові

4) результат перекладу

 

30. Система жанрів словесного фольклору виникає у зв’язку з такими явищами:

1) у зв’язку із спільними для них ідейно-художніми принципами; у зв’язку із взаємовідносинами, що розвивалися історично; у зв’язку із загальною історичною долею жанрів

2) у зв’язку із взаємовідносинами, що розвивалися історично; у зв’язку із загальною історичною долею жанрів

3) у зв’язку із загальною історичною долею жанрів

 

В.о. декана філологічного факультету В.В. Будний

 

 




Дата добавления: 2015-09-12; просмотров: 10 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав

Б. Если правильны 1,2,3,4,5 | А. Если правильны 1,2,3,4; | А. Если правильны 1,4,8 | Б. Если правильны 3,4,5 | Б. Если правильны 1,2,3,4,5,7 | А. Если правильны 1,2,3,5; | Б. Если правильны 1,2,3,4,5 | Б. Если правильны 2,4 | Б. Если правильны 1,2,3,4,5,6; | В. Если верно 3,4 |


lektsii.net - Лекции.Нет - 2014-2024 год. (0.015 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав