Студопедия  
Главная страница | Контакты | Случайная страница

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатика
ИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханика
ОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторика
СоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансы
ХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника

Басында 20ғғ.соңындағы орыс философиясының дәстүрлері және ерекшеліктері.

Читайте также:
  1. B)& ластағыш заттардың бөлшектерін ірілендіру және олардың агрегаттарға бірігу үрдісі
  2. B012300 - Әлеуметтік педагогика және өзін - өзі тану» мамандығы, 3 курс, 3кредит қ/б
  3. D) ертикальды және горизонтальды
  4. E) Билік ету, пайдалану және иелену
  5. E) шығару және орналастыру бойынша қосымша шығындар
  6. Fast Ethernet және 100VG –AniLAN технологиялары
  7. G)Республика Конституциясын және заңдарын орындау үшін
  8. I. Тақырыбы: Бас пен тұлға сүйектерінің қосылыстары: құрылысы және қызметі.
  9. I. Тақырыбы: Жамбас белдеуі мен аяқтың еркін бөлігі сүйектерінің қосылыстары, құрылысы және қызметі.
  10. I. Тақырыбы: Мойын, кеуде, бел омыртқалардың құрылысының ерекшеліктері.

Орыс философиясының орталық идеясы адамзат тағдыры мен жалпы өмірдегі Ресейдің ерекше орны мен ролін негіздеу және іздестіру болды. Және бұл орыс философиясын түсіну үшін маңызды, өйткені ол тарихи дамуының өзгешелігіне орай өзінің ерекше белгілерімен көзге түседі. Орыс философиясының кемелденіп, қалыптасқан уақыты ХІХ-ғасыр-дың соңы мен ХХ-ғасырдың басы деуге болады. Осы кезеңде Ресейде мазмұны терең, интеллектуалды жағынан өте бай философия қалыптасты. Философиялық әдебиетте ХІХ-ғасырдың соңы мен ХХ-ғасырдың басындағы орыс философиясының негізгі екі бағыты атап керсетіледі: славянофил бағыты және батысшылдар бағыты (кейбір зерттеушілер бұл бағытқа марксизм бағытын да енгізеді). Біздің ойымызша, осы кезеңдегі орыс философиясын даму ерекшеліктеріне және мазмұнына байланысты үш бағытқа бөліп қарастырған жөн. Славянофил бағыты өкілдері көзқарасының негізі — православие. И.В.Киреевский, К.Аксаков, В.С.Соловьев тағы басқа көрнекті тұлғалар дін арқылы өмірді өзгертуге болады, діни озгеріс халықтың, қоғамның өміріне керемет өзгеріс әкеледі деп сенді. Марксизмнің ерекшелігі(батысшылдар бағыты) — философияны жұмысшы табының идеологиялық қызметшісіне айналдыруы. Бұл бағыт ақырында жеңіске жетіп, кеңес заманында философия мемлекеттің біртипті ойлауға негізделген идеологиялық қүралына айналды. Қалыптасқан жүйеге қарсы шығу қылмыспен тең еді. Үшінші багыт — біз сөз еткелі отырган батысшылдар, немесе экзис-тенциалистер багытының негізгі объектісі — адам және оның өмірінің мәні болды. Атап көрсететін бір ерекшелік — жалпы философия тарихында өмірдің мәні мәселесін талдаумен түбегейлі айналысқан орыс философтары деуге болады

 

 

46. В.Соловьевтың жалпы бірлік философиясы. Бұл идеяны дайындауда славянофильдердің соборшылдық идеясына сүйенгенмен жалпы қамтушы ғарыштық мағына береді. Соловейевте жалпы тұтастық құдайдың қасиетті үштігі барлық құдііретті жаратылыстармен оның ішіндде ең басысы адаммен байланысты жалпы бірліктің негізгі принипі құдайда барлығы бір тұтас. Жалпы тұтастық бұл ең алдымен жаратушымен жаратылыс тұтастығы.

 

47. Л. Н. Толстой және Достоевскийдің философиялық идеясы. Достаевский 1821-1881 шығарма/да адам тағдырымен мәнінің әлем және құдаймен терең байланысындағы идеялары байқалады. Д-й бойынша еркіндіктің шынайы жолы бұл құдай адамға жеткізетін жолымен жүру, оны үйрететін нәрсе бір нәрестенің болсада көз жасына құралған әлем мен адамдар әрекетін жарқын болашақтың атымен ақтап алуға болама деген мәселе. Ол үшін құдай адамгершіліктің барлық кепілінің негізі б.т. Достаевскийдің көзқарастары батыста экзестенциализмнің яғни әлемдегі адам өмір сүруін негізгі мәселе ретінде қарастыратын философияның қайнар көзін құрады. Толстой 1883-1945 адамның руханилығымен адамгершілігі мәселелерін талдады. Өмірінің соңына дейін санасымен жанына тыныштыө бермеген экзистенциялдық мәселені адам өмірінің мәні ретінде қарастырды. Жалпы адам дүнеге не үшін келеді. Өмірдің мәәні барма. Бар болса неде сияқты сұрақтарды өзіне өзі арқылы саналы адамзатқа сауалдар қойды. осы міселелер философиялық шығармаларының жемісі болды. Толстой өзі өмір мәндік мәселені сенім арқылы шешеді. Менің ойымша өмір тмәні сенім. Сенім адамға күш береді. Толстой адам сенімсіз жүре алмайды. Тек сенім арқылы кім екенін және жарық дүниеде не үшін өмір сүретінін біле алады. Күйбен тіршілік ағымына ермей материалдық емес рухани байлықты жоғары қоя білген адам мәнді өмір сүре алады деген.

 

48. Қазақтардың дүниеге көзқарасы көшпелі өмірдің бейнесі ретінде. Қазақ философиялық ойының қалыптасатын ерекшелігі фи-қ ойлау әрбір халықтың ұлттық мәдени ерекшеліктері сипатталады. Қазақ ф-ң ойының ерекше сипатталады. Қазақ халқының өмір тіршілігінің және менталитетімен сондай ақ әлеуметтік мәдени орталықтың тигізген әсері қатты байқалады. Қазақ жеріне ең тиім шаруашылық көшпелі мал шаруашылығы болды. Осымен байланысты ата- бабаларымыз табиғат ырқына көніп оған табынды. Қ ф-сы ерте кезеңіне тән сипат ретінде сикретизмді синкретизм өзара кірігуі қарастыруға болады. Бұл дүниеге көзқарастық принциптің өзара кірігіп кетумен сипатталады.ол ауыздан-ауызға тараған фальклодан көрінеді.

 

 

49.Қорқыт Ата[1] – түркі халықтарына ортақ ұлы ойшыл, жырау, қобызшы. Қорқыт Ата өмірде ізі, артында әдеби-музыка мұрасы қалған тарихи тұлға ретінде белгілі. Қорқыт Атаның өмір сүрген кезеңі туралы ғылымда әр түрлі болжамдар қалыптасқан. Алайда зерттеулердің көпшілігі Қорқыт Ата Сырдария бойында өмір сүрген оғыз-қыпшақ тайпалық бірлестігінде 10 ғасырдың басында дүниеге келген деген тұжырымға саяды. Рашид әд-Дин “Жамиғ Ат-Тауарих” атты тарихи шежіресінде Қорқыт Атаны қайы тайпасынан шыққан десе, Әбілғазының “Түрік шежіресінде” оның тегі баят екендігі, оғыздардың елбегі болып, 95 жасқа келіп қайтыс болғандығы айтылады. Сыр жағасына жақын жерде Қорқыт атаның зираты болғанын Ә.Диваев, т.б. ғалымдар өз еңбектерінде атап өтеді. Баласағұн Қарахан мемлекетінің астаналарының бірі болған ортағасырлық қала атауы. Жазба деректерде 10 ғасырдан бастап белгілі. әл-Мақдисидің мәлімдеуінше, ол «игілікке бай, үлкен қала» болған. Ал Махмұт ҚашқариБаласағұнның Күз-Ұлыс немесе Күз-Орда деген басқа аттары болғанын хабарлайды. Зерттеушілердің пікірінше: 1) Баласағұн алғашқыда (8 ғасыр) түрікше Беклік (Бекелік – бекініс), соғдыша Семекне деп аталған. Баласағұн тұрғындары түркі және соғды тілінде сөйлеген. Қала 1210 жылы Мұхаммед Хорезмшаһты жеңген қарақытайлықтардың қол астына қарайды. 1218 жылы Шыңғыс хан әскерлеріне қарсылықсыз беріліп, Ғабалық («Жақсы қала») деп аталады. Махмұд Қашқари (1029—1101) - түркі ғалымы, әйгілі «Диуану лұғат-ит-түрк» («Түркі сөздерінің жинағы») атты еңбектің авторы. Толық аты жөні Махмұт ибн әл Хұсейн ибн Мұхаммед. Туған жері қазіргі Қырғызстан жеріндегі Ыстықкөл жағасындағы (кей деректе Шу бойындағы) Барсхан қаласы. Ыстықкөл маңындағы болған Барысхан қаласында әскерилер отбасында дүниеге келген.




Дата добавления: 2015-01-29; просмотров: 56 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав




lektsii.net - Лекции.Нет - 2014-2024 год. (0.006 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав