Читайте также:
|
|
Простір моделі (Model Space) — це простір AUTOCAD, де формуються моделі об'єктів як при двовимірному, так і при тривимірному моделюванні. Про те, що у вікні AUTOCAD на даний момент встановлений простір моделі, говорять відповідна піктограма ПСЬК на робочому полі креслення, індикація кнопок Model у нижній частині робочого поля (мал. 8.1) і MODEL в рядку стану. Якщо користувач AUTOCAD працює лише з двовимірними об'єктами, йому немає особливої необхідності переходити в простір аркуша: всі зображення об'єкту, а також додаткова інформація (рамка формату, розміри, основний напис і ін.) можуть формуватися в просторі моделі.
Мал. 8.1. Піктограма призначеної для користувача системи координат простору моделі
Робота в просторі моделі виробляється на видових екранах, що не перекриваються (вікнах); там створюється основний малюнок або модель. Якщо на у вікні програми присутньо декілька видових екранів, то редагування, вироблюване в одному з них, надає дію на всіх інших. Не дивлячись на це, значення екранного збільшення, точки зору, інтервалу сітки і кроку для кожного видового екрану можуть встановлюватися окремо.
Простір аркуша (Paper Space) — це простір AUTOCAD, необхідний для відображення об'єкту, сформованого в просторі моделі, на видових екранах, що перекриваються (плаваючих). Простір аркуша полегшує здобуття твердих копій малюнків і креслень, розроблених автоматизованим дорогою. Якби простір аркуша не використовувався, довелося б захаращувати простір моделі графічною інформацією, необхідною лише для формування креслярських листів. Адже такі елементи, як рамка креслярського аркуша, основний напис і інша графічна і текстова інформація, не мають відношення до реальної моделі і потрібні лише в роздруку.
Аркушем називається компонент середовища AUTOCAD, що імітує аркуш паперу і набір установок, використовуваних при виводі на плоттер, що зберігає в собі. На аркуші можна розміщувати видові екрани, а також будувати геометричні об'єкти (наприклад, елементи основного напису). Малюнок може містити декілька листів з різними видами моделі; для кожного аркуша автономно задаються значення масштабу друку і розмірів сторін. Зображення аркуша виглядає на екрані точно так, як і викреслений на плоттері аркуш.
Видовий екран (viewport) є ділянкою графічного екрану, на якому відображується деяка частина простору моделі малюнка.
Простір аркуша строгий двовимірно, і бачити його можна лише з точки зору, перпендикулярної плоскості аркуша. Про те, що в AUTOCAD на даний момент встановлений простір аркуша, говорять відповідна піктограма ПСЬК і індикація кнопки PAPER у рядку стану внизу Робочого столу AUTOCAD (мал. 8.2).
Мал. 8.2. Робочий стіл в просторі аркуша
У просторі аркуша піктограма ПСЬК має трикутну форму; розташовується вона завжди в лівому нижньому кутку області малюнка.
Після створення плаваючих видових екранів вносити зміни до моделі можна, переходячи із закладки Layout на закладку Model. На аркуші у будь-який час допускається зміна параметрів, наприклад формату паперу або масштабу друку.
Щоб зробити поточною закладку Model, необхідно клацнути по ній мишею або ввести MS РАСЕ в командному рядку. Щоб перейти з цієї закладки в простір аркуша, досить клацнути мишею по одній із закладок Layout або ввести LAYOUT у командному рядку.
Відкривши аркуш, можна працювати або в просторі аркуша, або в просторі моделі (у останньому випадку потрібно зробити поточним який-небудь з видових екранів). Для того, щоб зробити видовий екран поточним, досить встановити на нього покажчик миші і двічі клацнути її лівою кнопкою. Щоб поточним став простір аркуша, слід двічі клацнути мишею в тому місці, де немає жодного видового екрану. Перемикатися між просторами моделі і аркуша можна також за допомогою кнопок Model/paper у рядку стану, При такому способі перемикання в простір моделі поточним стає видовий екран, який був активний останнім.
Дата добавления: 2015-01-30; просмотров: 25 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав |