Читайте также:
|
|
Семестр IV
Назви змістових модулів і тем | Кількість годин | |||||||||||
Денна форма | Заочна форма | |||||||||||
Усього | У тому числі | Усього | У тому числі | |||||||||
л | п | л | і | с | л | п | л | і | с | |||
Змістові модулі ІІ – ІІІ | ||||||||||||
1. Література XVIII в і рух Просвіти. Основні напрямки літератури епохи Просвіти. | ||||||||||||
2. Особливості літератури французької Просвіти. | ||||||||||||
3. Рух Просвіти в Німеччині. | ||||||||||||
4. Просвіта в Англії. Творчість Д. Свіфта. | ||||||||||||
5. Англійський роман 18 століття. | ||||||||||||
6. Основні тенденції розвитку поезії та драматургії в 18 столітті. | ||||||||||||
7. Романтизм як художній напрямок та метод. | ||||||||||||
8. Романтизм в Німеччині. Їєнська школа. Творчість Новаліса. Гейдельбергська школа. Творчість Гофмана. | ||||||||||||
9. Романтизм у Франції. | ||||||||||||
1810. Романтизм у Англії. Творчість В. Блейка, лекістів, Д.Г. Байрона, П. Б. Шеллі. | ||||||||||||
11. Американський романтизм. | ||||||||||||
Усього годин |
ПЛАНИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ
Семінар № 1
Тема: Відображення філософських концепцій доби Просвітництва у повістях Вольтера.
План
2.1. Тема, жанр, композиція твору.
2.2. Образ Кандіда, його характеристика.
2.3. Панглос – філософ-оптиміст. Інші герої повісті.
3.1. Історія створення, тема, ідея, побудова, смисл назви твору.
3.2. Характеристика головного героя, особливості його світогляду.
3.3. Проблема кохання в повісті.
3.4. Проблема релігії та викриття церковної реакції у творі.
Семінар № 2
Тема: Ж.Ж. Руссо та «руссоїзм».
План
1. Життєві скитання і новизна творчого генія Руссо. Поняття «руссоїзм».
2. Філософські та естетичні погляди Руссо.
3. «Нова Елоїза» - роман про чисте почуття.
3.1. Задум і джерело сюжету твору.
3.2. Епістолярна форма роману та її переваги.
3.3. Авторська позиція та внутрішній світ героїв.
3.4. Погляд на жінку в романі.
4. «Сповідь»: творчий задум, проблематика, художні особливості.
Семінар № 3
Тема: Ідеї та образи комедій П. Бомарше.
План
1. Творчій шлях П. Бомарше, естетичні погляди драматурга.
2. Час і обставини, у яких створювалися «Севільський цирульник» і «Одруження Фігаро». Як вони відбилися в комедіях?
3. Образ Фігаро в обох п'єсах: життєва позиція, духовний вигляд, еволюція особистості; зв'язок з літературними традиціями і їхній творчий розвиток.
4. Граф Альмавіва в комедіях «Севільський цирульник» і «Одруження Фігаро». Авторські ідеї, пов'язані з цим персонажем.
5. Характери героїнь Бомарше – зв'язок із традиціями, майстерність драматурга.
6. Зображення в комедіях «Севільський цирульник» і «Одруження Фігаро» супротивників Просвіти.
Семінар № 4
Тема: «Емілія Галотті» Г.Е. Лессінга.
План
1. Лессінг – відомий теоретик і драматург доби Просвітництва. Нові теорії драматурга.
2. «Емілія Галотті» - ілюстрація нових теоретичних положень Лессінга.
3. Сюжетна основа трагедії. Тема, ідея, проблематика твору.
4. Причини трагедії Емілії.
5. Характеристика інших образів трагедії.
6. Значення драматургії Лессінга в розвитку німецької літератури 18 ст.
Семінар № 5.
Тема: Драма Ф.Шилера «Розбійники» і традиції «Бури і натиску».
План
1. Особливості просвітництва у Німеччині. Ф. Шилер як видатний представник німецького просвітництва
2. Риси штюрмерської поетики в драмі:
2.1. стиль (підібрати показові приклади);
2.2. пафос, ідейна спрямованість, особливості сюжету і композиції;
3. Система персонажів драми, найважливіші принципи її побудови. Образ Франца Моора.
4. Карл Моор у зіставленні з братом. Шлях Карла - у тупик чи до прозріння?
5. Чи можна побачити в драмі шекспірівські мотиви? Чим пояснити їхнє використання? Яка мета?
6. Коло проблем у драмі "Розбійники"; філософський аспект проблематики. Обґрунтування жанру.
Семінар № 6
Тема: Фауст і персонажі, що зіставляються з ним, в трагедії Й.В. Ґете.
План
1. Й.В. Гете: естетичні та філософські погляди. Творчий шлях письменника.
2. Творча історія «Фауста».
3. Жанр, особливості побудови, композиція трагедії. Вічний образ Фауста в трактуванні Ґете. Риси трагічного героя в образі Фауста.
3. Система образних паралелей (що вони допомагають зрозуміти в центральному герої?):
а) Фауст у колі персонажів-вчених (батько, Вагнер, Студент). Хто з них домагається найвищих результатів у науці? Чому?
б) Фауст і Гомункул - прикмети подібності, їхній зміст.
в) Фауст і Евфоріон, а також інші втілення образа Поета в трагедії. Чи близько Фаустові поетичне збагнення буття?
г) Маргарита, її трагедія.
4. Реальне і фантастичне у творі.
Семінар № 7
Тема: Роман епохи Просвіти в Англії.
План
Дата добавления: 2015-01-30; просмотров: 26 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав |