Читайте также:
|
|
Важливе значення для дітей молодшого шкільного віку мають ігрові форми організації навчальної діяльності.
Розглядаючи психолого-педагогічні аспекти застосування ПК як об’єкта вивчення, Ю.І. Машбиць відзначає, що залучення учнів у проблемні ситуації за допомогою ігрових форм навчання чинить благотворний вплив на мотивацію учіння.
Англійські дослідники Р. Вільямс і К. Маклін вважають, що застосування комп’ютерних ігр виправдане в тому випадку, якщо воно спрямоване на досягнення певного педагогічного результату, позитивно впливає на мислення, емоції, пам’ять учнів, їхню пізнавальну, мотиваційну і психомоторну активність.
Відомо, що психологи Д.Б. Ельконін, О.М. Леонтьєв та інші, називають гру – провідною, яка визначає психологічний розвиток дитини, діяльністю. Гра дозволяє найбільш природним шляхом залучати малюків до будь-якого типу діяльності, не поспішаючи і не примушуючи, застосовуючи в різних умовах, узагальнюючи та відпрацьовуючи.
Доведено, що через гру знання дітей не тільки уточнюються і розширюються, разом з тим, у силу їх неодноразового відтворення, якісно змінюються, набувають осмисленого та узагальненого характеру. У результаті цього процесу учні непомітно для себе засвоюють закладений у грі навчальний матеріал. Крім того, формується культура виховання людських цінностей, а також є можливість підготовки до роботи з комп’ютерною технікою. Типи комп’ютерних ігор наведені на рис. 1.
Рис. 1. Комп’ютерні ігри в навчальному процесі
Важливо підкреслити, що комп’ютерні навчальні та ігрові програми повинні носити розвивальний характер, реалізовувати прагнення дитини до творчих дій. Тобто, комп’ютерні ігри є цінним методологічним інструментом, який потребує обміркованого та обережного застосування.
В процесі навчання гра призначена виконувати ряд функцій, найбільш важливі з яких – евристична, навчаюча, виховна, репрезентативна, комунікативна, естетична і трудова.
Дата добавления: 2014-11-24; просмотров: 44 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав |