Студопедия  
Главная страница | Контакты | Случайная страница

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатика
ИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханика
ОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторика
СоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансы
ХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника

Програмування об»єкту – перемикач (TRadioButton).

Читайте также:
  1. Quot;Програмування. Частина III.
  2. Вступ в Об'єктно-орієнтоване програмування
  3. Етапи соціологічного дослідження та його програмування.
  4. Завдання з програмування
  5. Загальна задача лінійного програмування (ЗЛП).
  6. Знайомство з середовищем програмування Delphi.
  7. Лiнiйне програмування.
  8. Лабораторна робота № З Програмування умовних конструкцій
  9. Лінійне програмування
  10. Методика вивчення основ програмування

На формі може бути встановлено кілька перемикачів, але активним серед них може бути лише один. Якщо в вікні потрібно організовувати кілька груп перемикачів, то групу кнопок потрібно встановлювати на об»єкт RadioGroup. Групу можна підписати, як і кожний перемикач. За стан перемикача (RadioButton1) відповідає властивість Checked, якщо кнопка вибрана, то Checked має значення істина, якщо кнопка не вибрана, то значення буде хибно.

Властивості перемикачів:

Name – задається користувачем нове ім»я об»єкту перемикач;

Caption – підпис біля перемикача, дозволяє користувачеві в програмі визначити, для чого призначений перемикач;

Checked – дає можливість визначити в якому стані знаходиться перемикач (встановленому чи знятому) знаходиться пермикач. Перемикач може знаходитись в одному з двох станів активна(True) чи пасивному(False). В режимі конструювання дозволяється встановлювати для одного із пермикачів властивість Checked значення True. Тоді при виконанні програми цей перемикач в даній буде мати властивість True.

Події перемикачів:

Як правило в програмах перевіряється властивість Checked – по ній можна взнати в якому стані знаходиться перемикач. Визначивши стан, програма-додаток виконує необхідні дії. Частіше всього властивість Checked перевіряється в процедурі Click кнопки, натиснутої після установки потрібного перемикача.

Методи:

Методи GetChecked і SetChecked, що дозволяють звертатись до властивості Checked та міняти її значення, в тексті програми явно не використовуються.

Якщо потрібно відслідкувати стан перемикача, то це можна зробити так:

Procedure TMyForm.RadioButtonClick(Sender:TObject);

Begin

If RadioButton1. Checked

Then Label1.Caption:=’ включено 1‘;

If RadioButton2. Checked

Then Label1.Caption:=’ включено 2‘;

end

end;

Компонент Група перемикачів (TRadioGroup)

Якщо в програмі потрібно використати декілька груп перемикачів (наприклад, одну для вказування статі людини, а іншу для вибору вікової категорії), можна приміняти один із двух підходів. Перший полягає в виділенні для кожної групи спеціального об»єкту (панелі), щоб система Дельфі могла зрозуміти, як об»єднуються перемикачі. Другий полягає в використанні компонента TRadioGroup, який об»єднує властивості і методи, що забезпечує підтримку роботи групи перемикачів.

 

Задача 1. Створити програму, яка буде давати можливість вводити два числа. Результатом буде добуток або сума цих чисел. В програмі використати перемикачі.

  1. Створити форму за зразком.

  1. Запрограмувати кнопку «Обчислити»

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

var

a,b,c:integer;

begin

a:=StrToInt(Edit1.Text); // введення 1 числа

b:=StrToInt(Edit2.Text); // введення 2 числа

if RadioButton1.Checked // перевірка стану 1 перемикача, якщо значення істина,

// то виконується група дій Then

Then c:=a+b

else c:=a*b;

Edit3.Text:=IntToStr(c);

end;

  1. Результат роботи:

 

Задачі для самостійного виконання:

1. Створити програму, яка буде обчислювати курси валют. Перевести суму введену в гривнях в долари, євро, рублі. Курси валют по відношенню до гривні – 5,05 дол., 6,23 євро, 0,18 руб. Результат вивести на екран монітору. Використати перемикачі.

2. Вводиться два числа. Обчислити суму, добуток, піднести до квадрату різницю цих чисел. Використати перемикачі.

3. Написати програму, яка обчислить вартість проїзду на автомібілі. Вхідні дані: відстань – 100 км, ціна бензину – 4,60 грн., витрати пального – (BMW – 6, Opel – 5,5, Mersedes – 7).

  1. Програмування об»єкту – прапорець (TCheckBox).

На формі можуть бути встановлені об»єкти прапорці, активним серед них можуть бути один або два, або всі за умови, що вказівки, які активізуються не суперечать одна одній. Перемикач на формі може розташовуватись в довільному місці, але так, щоб було розміщено саму кнопку та надпис до неї. Для того, щоб перевірити в якому стані знаходиться прапорець потрібно перевірити властивість Checkbox1. Даний об»єкт має властивість Checked. За стан прапорця відповідає властивість Checked, якщо прапорець активований, то Checked має значення істина, якщо кнопка не активована, то значення Checked буде хибно. Прапорець може бути встановлений в трьох станах: встановлений, знятий та невизначений. Невизначений прапорець означає, що на іншій формі встановлені деякі інші прапорці.

Якщо для властивості Allowgrayed задано значення True, то прапорець при послідовному клацанню по ньому буде приймати значення встановлено, знято, невизначено. Визначити поточний стан можна задопомогою властивості State.

cbUnchecked – знято;;

cbGrayed - невизначено;

cbChecked – встановлено.

Наприклад: вивести на екран монітору надпис про стан прапорця.

 

Procedure TMyForm.CheckBox1Click(Sender:TObject);

Begin

Case CheckBox1.State of

cbUnchecked: Label1.Caption:=’ виключено‘;

cbGrayed: Label1.Caption:=’ невизначено‘;

cbChecked: Label1.Caption:=’включено ‘;

end

end;

 

Задача 2. Створити програму, яка буде обчислювати суму двох чисел. Передбачити можливість виведення результатів обчислення в цілочисельному вигляді.

 

  1. Створити форму за зразком:

 

  1. Запрограмувати кнопку «Обчислити»

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

var

a,b,c: real;

okr:integer;

begin

a:=StrToFloat(Edit1.Text); // введення 1 числа

b:=StrToFloat(Edit2.Text); // введення 2 числа

if CheckBox1.Checked then // перевірка стану прапорця, якщо значення істина,то виконуємо

begin

c:=a+b;

okr:=round(c);// округляє число до найближчого цілого

Edit3.Text:=IntToStr(okr);

end

else // інакше, якщо значення хибно(прапорець не встановлено), то виконуємо такі дії

begin

c:=a+b;

Edit3.Text:=FloatToStr(c);

end;

end;

 

 

  1. Результат виконання обчислення:

 

Задачі для самостійного виконання:

  1. Змінити дану програму таким чином, щоб можна було виконувати не лише дію додавання, а й віднімання, множення. Для розв»язку використати перемикачі.
  2. Змінити дану програму таким чином, щоб можна було виконувати не лише дію додавання, а й віднімання, множення. Для розв»язку використати прапорці.
  3. Змінити дану програму таким чином, щоб можна було виконувати не лише дію додавання, а й віднімання, множення. Для вибору форми виводу використати перемикачі, а для вибору дії прапорці.

 

 

Додаткова задача. Створити програму, яка обчислює прибуток по вкладу. Програма повинна забезпечевати розрахунок простих і складних процентів. Прості проценти нараховуються в кінці терміну вкладу, складні – щомісячно і додаються до початкової суми вкладу і в наступному місяці проценти нараховуються на нову суму.

 

  1. Створити форму за зразком:

 




Дата добавления: 2014-12-19; просмотров: 51 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав




lektsii.net - Лекции.Нет - 2014-2024 год. (0.01 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав