Студопедия  
Главная страница | Контакты | Случайная страница

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатика
ИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханика
ОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторика
СоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансы
ХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника

УДК 687.1

 

1. Вершигора, Е.Е. Менеджмент: учеб. пособие / Е.Е. Вершигора. – М.: ИНФРА-М, 1998. – 256 с.

2. Виханский, О.С. Менеджмент: учебник / О.С. Виханский, А.И. Наумов. – 3-е изд. – М.: Гардарика, 1998. – 528 с.

3. Виханский, О.С. Стратегическое управление: учебник / О.С. Виханский. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Гардарика, 2000. – 296 с.

4. История менеджмента: учеб. пособие / под ред. Д.В. Валового. – М.: ИНФРА-М, 1997. – 256 с.

5. Кабушкин, Н.И. Основы менеджмента: учеб. пособие / Н.И. Кабушкин. – Минск: Новое знание, 2002. – 336 с.

6. Литвак, Б.Г. Разработка управленческого решения: учебник / Б.Г. Литвак. – М.: Дело, 2004. – 416 с.

7. Менеджмент: теория и практика в России / под ред. А.Г. Поршнева, М.Л. Разу, А.В. Тихомировой. – М.: ФБК, 2003. – 528 с.

8. Мескон, М. Основы менеджмента: учеб. пособие / М. Мескон. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 432 с.

9. Общий и специальный менеджмент: учебник / общ. ред. А.Л. Гапоненко, А.П. Панкрухин. – М.: РАГС, 2002. – 568 с.

10. Основы теории коммуникации: учебник / под ред. М.А. Василика. – М.: Гардарики, 2005. – 615 с.

11. Паркинсон, С.Н. Искусство управления / С.Н. Паркинсон, М.К. Рустомджи; пер. с англ. К. Савельева. – М.: Фаир, 1998. – 272 с.

12. Психология и этика делового общения / под ред. В.Н. Лавриненко. – М.: 1997. – 279 с.

13. Самыгин, С.И. Психология управления: учеб. пособие / С.И. Самыгин, Л.Д. Столяренко. – Ростов н/Д: Феникс, 1997. – 512 с.

14. Теория управления: учебник / под ред. Ю.В. Васильева, В.Н. Парахиной, Л.И. Ушвицкого. – М.: Финансы и статистика, 2005. – 608 с.

15. Шарков, Ф.И. Основы теории коммуникации: учебник / Ф.И. Шарков. – М.: Перспектива, 2004. – 246 с.

16. Шейнов, В.П. Конфликты в нашей жизни и их разрешение / В.П. Шейнов. – Минск: Амалфея, 1997. – 288 с.

 

ХУДОЖНЕ ПРОЕКТУВАННЯ ШВЕЙНИХ ВИРОБІВ

 

СТРУКТУРНИЙ АНАЛІЗ ФОРМ КОСТЮМУ

 

Методичні вказівки для самостійної роботи

 

для студентів спеціальності 7.010100.38 Професійна освіта.

Моделювання, конструювання та дизайн швейних виробів

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Науково-методичною радою

Української інженерно-

педагогічної академії

 

 

ХАРКІВ 2009

УДК 687.1

 

Структурний аналіз форм костюму. Методичні вказівки до виконання практичних завдань з дисципліни Художне проектування швейних виробів / Упоряд. Мироненко В.П., Косенко О.І. — Харків: УІПА, 2009. — 24 с.

 

Наведено зміст і методичні вказівки щодо виконання практичних завдань на тему «Структурний аналіз форм костюму». Для студентів денної форми навчання зі спеціальності 7.010100.38 "Професійне навчання. Моделювання, конструювання і дизайн швейних виробів".

 

Рецензенти:

М.Л.Рябчиков, доктор технічних наук, професор

 

 

В.П. Мироненко, О.І. Косенко, 2009

УІПА, 2009

Мода та костюм є системними поняттями. Костюм виражає єдність та відносну постійність елементів системи, що дає можливість фіксувати серйозні зміни та кристалізувати риси часу. Мода розвивається згідно з заданою програмою руху, зафіксованою у вигляді просторово-часової структури. Проведення структурного аналізу форм костюму дає можливість виявити стабільни риси костюму певного періоду та динамичні риси моди. Базова форма, отримана в результаті структурного анализу форм костюму заданого періоду чи регіону дає можливість наочно уявити розвиток форм і зміну силуєтів. Принципи побудови її структури можуть використовуватися при проектуванні нових форм костюму.

Методика проведення структурного аналізу форм костюму

Форма костюма є носієм інформації про цінність виробу і здатна викликати у людини усвідомлену або неусвідомлену емоційну реакцію, і як наслідок - емоційні переживання.

Дослідники історії костюма сходяться на тому, що форма може носити історичний характер, концентрувати риси часу: «форма, що характеризує певний історичний період, є викристалізована схема комплексу виробів даного періоду, за якою криється процес пошуку якнайкращих засобів дохідливого виразу.» [c. 96, Козлова Т.В. Основы художественного проектирования изделий из кожи: учеб. пособ. для вузов. - 2-е изд., перераб. и доп. М.: Легпромбытиздат, 1987. - 232 с.: ил.] Принципи організації історичної форми виникають в надрах соціального відбору за критерієм її практичної потреби. Окремі історичні форми в процесі такого відбору стають класичними. Класичні форми з причини найбільшої «життєздатності» є прикладом організації структурної схеми, принципи якої стають нормативними, а створювані на її базі вироби — зразковими, оскільки в них вже закладений принцип рівноваги естетичної і утилітарної функції.

Графічно – структурні схеми типових форм костюма заданого періоду, отримані в результаті проведення структурного аналізу, дають можливість дослідити закономірність розвитку форм костюма вибраного періоду.

Структурний аналіз форм костюму виконується на модульних фігурах–схемах по заданій пропорційній сітці, що дає можливість чітко виділяти конструктивні пояси і антропометричні рівні даних костюмів. Зображення костюма на модульних фігурах–схемах дозволяє чітко передати пропорції костюму.

Пропорційна сітка відповідає пропорціям фігури людини і являє собою метричний ряд паралельних ліній: відстань між двома лініями відповідає висоті голови людини, як модулю для побудови фігури.

На графічно—структурній схемі костюму необхідно лінійно відобразити силует костюму, виявляючи характер основних силуетних ліній костюму: характер ліній плеча і станової частини костюму, головки рукава, рівня лінії талії і низу. Особливу увагу слід приділяти силуетній формі головного убору та/або зачіски, а також взуттю, якщо вони відображені на зображені.

Щоб виявити геометричні властивості форми костюма, необхідно провести їх апроксимацію, тобто всю форму розділити на складові частини, виділяючи геометричні форми, які наближалися б до відомих простих конфігурацій — прямокутника, овалу, трапеції і т.д. Для цього при дослідженні форми костюму слід виділяти основні вертикальні і горизонтальні лінії внутрішньої геометрії костюма, які характеризують плаття вибраного періоду і визначають тектоніку його форми. Внаслідок чого силует плаття представляється у вигляді простих геометричних фігур.

Структурний аналіз форм костюма проводиться на фронтальному силуеті костюму. В окремих випадках доцільно проводити аналіз на профільному силуеті.

Для отримання повної картини про закономірності розвитку та функціонування форми костюму доцільно проводити структурний аналіз форми костюму на матеріально-декоративному, конструктивному, колористичному або пластичному рівнях, виділяючи відповідні для кожного рівня прийоми гармонізації композиції костюма.

Структурний аналіз форм костюму проводиться на аркушах формату А4 в техніці чорно-білої або кольорової графіки. На одному листі слід розташовувати не більше 5 моделей.

На основі структурного аналізу форм історичного та сучасного костюма необхідно вивести базову форму костюму для кожного періоду.

Базова форма — форма, в якій закладена структура, вихідна для всіх подальших її варіацій, тобто базова форма є основоположною для серії виробів. Базову форму отримують в результаті механічного накладення початкових форм на єдину модульну фігуру–схему. Базову форму костюма представляють на аркуші формату А4.

Порівняння базових форм історичного і сучасного костюма дають можливість наочно представити розвиток і перетворення форм історичного костюма, а також їх адаптацію до умов промислового виробництва.

Виявлені базові форми історичного і сучасного костюма є відправною крапкою для розробки власних моделей пропозицій на підставі виявленої базової форми костюма та закономірностей її формотуворення.

Практичне завдання № 1

Структурний аналіз форм історичного костюму

Мета роботи — вивчення форм історичного костюму методом структурного анализу форми костюму, проектування сучасного одягу на підставі даних структурного аналізу форм історичного костюма.

Зміст роботи:

1. Збір інформації про форми костюму заданого історичного періоду в спеціалізованій літературі по історії костюма, у журналах мод, на тематичних сайтах в Інтернеті.

2. Підбір ілюстративних аналогів костюмів заданого історичного періоду (не менш ніж 10 аналогів).

3. Проведення структурного аналізу форм історичного костюму заданого історичного періоду.

4. Виявлення базової форми історичного костюму на підставі проведеного структурного аналізу форм історичного костюму.

5. Проведення структурного аналізу форм костюма на матеріально-декоративному, конструктивному, колористичному або пластичному рівнях, виділяючи відповідні для кожного рівня прийоми гармонізації композиції костюму.

6. Розробка власних модельних пропозицій сучасного одягу у художній системі «ансамбль» на підставі виявленої в процесі структурного анализу базової форми історичного костюму заданного періоду: 10 моделей на форматі А4, Техніка виконання — кольорова графика.

Практичне завдання № 2

Структурний аналіз форм національного костюму

Мета роботи — вивчення форм національного костюму методом структурного анализу форми костюму, проектування сучасного одягу на підставі даних структурного аналізу форм національного костюму.

Зміст роботи:

1. Збір інформації про форми костюма заданого історичного періоду в спеціалізованій літературі з історії костюму, на тематичних сайтах в Інтернеті.

2. Підбір іллюстративних аналогов національних костюмів заданного регіону (не меньш ніж 10 аналогів).

3. Проведення структурного аналізу форм національного костюму обраного регіону.

4. Виявлення базової форми національного костюму на підставі проведеного структурного аналізу форм національного костюму.

5. Проведення структурного аналізу форм костюму на матеріально-декоративному, конструктивному, колористичному або пластичному рівнях, виділяючи відповідні для кожного рівня прийоми гармонізації композиції костюма.

6. Розробка власних модельних пропозицій сучасного одягу у художній системі «комплект» на підставі виявленої в процесі структурного анализу базової форми національного костюму обранного регіону: 10 моделей на форматі А4, Техніка виконання — кольорова графика.

Практичне завдання № 3

Структурний аналіз форм костюму ХХ століття

Мета роботи — вивчення форм костюму ХХ століття методом структурного анализу форми костюма, проектування сучасного одягу на підставі даних структурного аналізу форм костюму ХХ століття.

Зміст роботи:

1. Збір інформації про форми костюму заданого періоду ХХ століття в спеціалізованій літературі з історії костюму, на тематичних сайтах в Інтернеті.

2. Підбір іллюстративних аналогов костюмів заданного періода ХХ століття (не меньш ніж 10 аналогів).

3. Проведення структурного аналізу форм костюма заданного періода ХХ століття.

4. Виявлення базової форми костюму заданного періода ХХ століття на підставі проведенного структурного аналізу форм костюму.

5. Проведення структурного аналізу форм костюму на матеріально-декоративному, конструктивному, колористичному або пластичному рівнях, виділяючи відповідні для кожного рівня прийоми гармонізації композиції костюма.

6. Розробка власних модельних пропозицій сучасного одягу у художній системі «гардероб» на підставі виявленої в процесі структурного анализу базової форми костюму ХХ століття заданного періоду: 10 моделей на форматі А4. Техніка виконання — кольорова графика.

 

Практичне завдання № 4

Структурний аналіз форм сучасного костюму

(на прикладі костюмів, об'єднанних в єдину художню систему «колекція»)

Мета роботи — вивчення актуальних модних тенденцій методом структурного анализу форми костюма, проектування костюму заданного асортименту одягу на підставі даних структурного аналізу форм костюмів, об'єднанних в єдину художню систему «колекція».

Зміст роботи:

1. Збір інформації про сучані модні тенденції у журналах мод, на тематичних сайтах в Інтернеті.

2. Підбір аналогів колек­цій провідних світових будинків моди.

3. Проведення структурного аналізу форм сучасного костюму на прикладі костюмів, об'єднанних в єдину художню систему «колекція».

4. Виявлення базової форми коллекції на підставі проведенного структурного аналізу.

5. Проведення структурного аналізу форм костюма на матеріально-декоративному, конструктивному, колористичному або пластичному рівнях, виділяючи відповідні для кожного рівня прийоми гармонізації композиції костюму.

6. Розробка власних модельних пропозицій сучасного одягу у художній системі «колекція» на підставі виявленої в процесі структурного анализу базової форми коллекції сучасного одягу: 10 моделей на форматі А4. Техніка виконання — кольорова графика.

 

Список літературних джерел:

1. Бердник Т.О. Основы художественного проектирования костюма и эскизной графики \ Т.О. Бердник. Учебное пособие - Ростов н\Д: «Феникс», 2005. – 352 с. и цв. илл. (НПО)

2. Дзекольская — Козлова А. Женская мода ХХ века. Пер. С польск. М., «Легкая индустрия», 1977. - 296 с., ил.

3. Козлова Т.В. Основы художественного проектирования изделий из кожи: учеб. пособ. для вузов. - 2-е изд., перераб. и доп. М.: Легпромбытиздат, 1987. - 232 с.: ил.

4. Петушкова Г.И. Проектирование костюма: учебник для высш. учеб. Заведений\ Галина Ивановна Петушкова. – М.: издательский центр «Академия», 2004. – 416 с.: ил.

5. Козлова Т.В. Художественное проектирование костюма. – М.: Легкая и пищевая промышленность, 1982. – 144с., ил

6. Основы теории проектирования костюма: Учеб. для вузов/ Под ред. Т.В.Козловой. М., 1988

7. Косарева Е.А. Мода ХХ века. Развитие модных форм костюма. - Спб.: Издательство «Петербургский институт печати», 2006. - 468 с., илл.

8. Козлова Т.В, Ильечева Е.В. Стиль в костюме ХХ века. - МГТУ им. А.Н. Косыгина, 2003. - 152 с.

9. Комиссаржевский Ф.Ф. История костюма. – Минск: Современный литератор, 2001. – 496 с.

10. Hoey C., Lillie J. The history of fashion in France. - Scribner and Welford, 1882

11. Fashion from the 18th to the 20th century.-The Kyoto Costume Institute, Taschen GmbH,2004

 




Дата добавления: 2014-12-20; просмотров: 15 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
ОБЩИЕ ПОЛОЖЕНИЯ| ПОЛОЖЕНИЕ

lektsii.net - Лекции.Нет - 2014-2024 год. (0.012 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав