Студопедия  
Главная страница | Контакты | Случайная страница

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатика
ИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханика
ОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторика
СоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансы
ХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника

Обробка виняткових ситуацій. Принцип обробки

Читайте также:
  1. III. Основные принципы патогенетической терапии вирусных гепатитов
  2. RAID массивы. История создания RAID массивов. Основные преимущества и недостатки RAID массивов всех уровней. Принципы работы.
  3. V.4.3. Принцип автор-дата
  4. А) Исходные философские принципы
  5. А. Принцип спадковості влади
  6. Автор игры - человек (или группа людей), создавший концепцию (или идею) принципиально новой формы игровой деятельности.
  7. АНТРОПОЛОГИЧЕСКИЙ ПРИНЦИП В ПСИХОЛОГИИ РАЗВИТИЯ
  8. Антропологічний принцип філософії Л. Фейербаха
  9. Антропологічний принцип філософії Л.Фейербаха
  10. Архитектура итальянского Возрождения: почва, принципы, темы

Мета роботи: отримання практичних навичок програмування задач з обробкою виняткових ситуацій.

Завдання: Нехай програма приймає з командного рядка ряд чисел. Необхідно знайти середне арифметичне чисел командного рядка, а потім записати в масив ті числа, які рівні або перевищують середне арифметичне.

У даній програмі можуть виникнути виняткові ситуації:

· при діленні чисел на середнє арифметичне, якщо це значення дорівнюватиме нулю;

· при запису чисел у масив, якщо чисел буде більше, ніж замовлено елементів у масиві.

Написати програму і виконати обробку виняткових ситуацій.

 

Вигляд екрану працюючого додатка може бути такий:

 

Основні теоретичні положення:

Виняткова ситуація – це подія, яке перериває нормальну роботу програми. При виникненні виняткової ситуації необхідно надати користувачу такі можливості:

· одержати повідомлення про виниклу помилку;

· зберегти результати роботи;

· коректно завершити роботу програми.

Обробка виняткової ситуації можлива тільки тоді, коли програміст передбачає можливі помилки, а також наслідки, до яких вони можуть привести. Найчастіші помилки при роботі програми викликаються наступними причинами.

Помилки введення. Це може бути помилка в імені файлу, помилково введене дане (такі помилки звичайно програма повинна виявляти автоматично) та ін.

Помилки програмування. Це може бути вихід за межи масиву, непередбачений варіант обчислень, що приводить до виникнення ділення на нуль, некоректний виклик методу та ін.

Збої устаткування. Це можуть бути збої мережевого устаткування, принтера та іншої апаратури.

Обмеження на ресурси. У процесі роботи може не виявится досить місця в оперативній пам’яті, відбутися переповнювання диска.

У мові Java виняткова ситуація, що виникла при виконанні програми, є об’єктом деякого класу.

Перш за все необхідно виділити ту частину програми, в якій може виникнути виняткова ситуація. Якщо у виділеній частині програми виникає виняткова ситуація, то її потрібно перехопити і обробити.

Оператори try і catch дозволяють виділити блок операторів, де може виникнути виняткова ситуація, згенерувати виняткову ситуацію при виникненні помилки, розпізнати виняткову ситуацію і виконати деякі дії для її подолання.

Синтаксис операторів такий:

try

{

Оператор

………….

Оператор

}

catch(клас_виняткової_ситуації об’єкт)

{

Оператор

………….

Оператор

}

 

Контрольні запитання і завдання:

1. В чому полягає суть виняткової ситуації?

2. За якими причинами найчастіше виникають помилки при роботі програми?

3. Наведить класіфікацію виняткових ситуацій?

4. В чому полягає принцип обробки виняткових ситуацій?

5. Яке призначення операторів try і catch?

6. Поясніть текст програми.

 




Дата добавления: 2015-09-11; просмотров: 28 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав

Розробка програм, які застосовують двовимірні масиви | Варіант 1 | Класи та об'єкти | Передача параметрів методу за значенням | Статичні дані та методи | Спадкування | Лабораторна робота №14 | Абстраткні класи | Реалізація інтерфейсу | Спадкоємство інтерфейсів. Реалізація в одному класі декількох інтерфейсів. Змінні інтерфейса |


lektsii.net - Лекции.Нет - 2014-2024 год. (0.007 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав