Читайте также: |
|
Вправи відрізняються досконалістю кольорових рішень, якістю графічного виконання та оформлення.
Студент демонструє освоєння навичок роботи матеріалами, свідоме застосування методів роботи над завданнями.
2. «Добре» (4)- виконуються практичні роботи у повному об’ємі відповідно умовам. Студент володіє методами роботи кольором, технікою графічного виконання та успішно розв’язує всі кольорові задачі вправ, але має незначні недоліки (оформлення завдань)
3. «Задовільно»(3)- виконуються практичні роботи з порушенням тональної та кольорової гармонії, або не в повному об’ємі.
4. «Незадовільно»(2) - невідповідність задачам і змісту завдань, виконання практичних робіт не в повному об’ємі з порушенням тональної та кольорової гармонії, з недоліками графічного виконання та оформлення.
Критерій оцінки знань студентів з предмету «Кольорознавство»
(теоретичні питання і завдання)
1. «Відмінно»(5) - студент самостійно аналізує навчальні роботи з курсу «Кольорознавство», визначає основні засоби будови колірної гармонії, володіє змістом теоретичного матеріалу, пов’язує його з технікою та технологією живопису, декоративного мистецтва, основами поліграфії. Студент самостійно аналізує кольорову будову творів образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва.
2. «Добре» (4) – студент з’ясував теоретичні висновки з практичних вправ, має уяву про основні закони побудови колірної гармонії, володіє термінологією з «Кольорознавства», але не вміє застосувати свої знання у самостійному аналізу художніх творів.
3. «Задовільно» (3) – студент з’ясував основні засоби побудови колірної гармонії, але не достатньо володіє термінологією та змістом теоретичного матеріалу, не аналізує кольорову побудову художніх творів.
4. «Незадовільно» (2) – студент не відповідає на запитання з теорії «Кольорознавство», не володіє спеціальною термінологією, не аналізує практичні роботи з курсу «Кольорознавство», не аналізує кольорове рішення художніх творів.
Вимоги, щодо оцінювання знань з дисципліни «Кольорознавство»
(іспит та залік)
1.Мають бути подані:
(ОММ,ОМД) - всі практичні завдання на 1 курсі 1 півріччя. за 1 семестр, 2 півріччя за 1-2 семестр;
(ОМК, ОМА) - всі практичні завдання на 1 курсі 2 півріччя за 2 семестр, на 2 курсі 1
півріччя 3 семестр за 2-3 семестр;
(ОМФ) – всі практичні завдання на 2 курсі у1-му півріччі за 3 семестр, на 2курсі у 2-му
півріччі - за 3 семестр
Реферати з тем «Кольорознавство»: «Фізична природа світла». «Фізіологічні основи зору». «Психофізіологічні характеристики кольору». «Теорії кольорової гармонії».
2.Студент відповідає на питання з теорії та практики дисципліни «Кольорознавство»
- щодо змісту своїх практичних завдань
- питання з теорії «Кольорознавство» (письмова відповідь,тести)
- питання з теми реферату
Примітка: Практичні роботи з дисципліни «Кольорознавство» виконуються в аудиторії, завершуються як домашні завдання та оцінюються на другому аудиторному занятті.
На іспит мають бути подані роботи, які заздалегідь оцінювались. Студент повинен знати задачі завдань, способи та методи їх виконання, оцінювати якість виконання практичних робіт. У проведенні самооцінки допомагають конспекти занять з дисципліни «Кольорознавство», методичні рекомендації та висновки з консультацій.
Перевірка й оцінювання знань з теорії дисципліни завершується тестуванням.
Методичні рекомендації викладачам
дисципліни «Кольорознавство»
(обґрунтування програми)
Тема 1. Вступна бесіда про зміст дисципліни кольорознавство, програму матеріали, і інструменти.
Владові предмету кольорознавства (фізичні основи, фізіологічні, психофізіологічні, відомості з історії кольорознавства, історії культури та мистецтва).
Література: 4, 8, 9, 12, 19, 27.
Тема 2. «Тон», як важливий засіб образотворчого мистецтва, необхідність розвитку відчуття тону (ритм, інтервал, крок тону). Виконується ахроматична шкала двома матеріалами: акварель - лесуванням, гуаш – шкала з 12-ти викрасок від чорного до білого, та поступовий розтяг. Властивість поверхні відбивати проміння світлового потоку, відмінність ахроматичних від хроматичних кольорів.
Література: 11, 20, 21, 22, 23, 27, 28, 31.
Тема 3. „Хроматичне коло" навчає практичними навичкам змішування 3-х основних кольорів та будові кольоро-тонального ряду. Важливо простежити, що складові кольори, не відбуваються у спектральному вигляді. Основний висновок про збереження чистоти кольору: змішування близьких за кольоровим тоном фарб, що наближаються до спектральних.
Висновки з практичної роботи допомагають вирішити завдання „Спектральне коло” в якому важливе місце має вивчення фарб, їх властивостей змішуватись із збереженням чистоти кольору. В цьому завданні вивчаються характеристики кольору: кольоровий тон, чистота світлота, насиченість.
Література: 4,11, 12, 13, 19, 21, 23, 27
Тема 4. Після знайомства, з «спектральним колом» виконуються технічні вправи: розтяг-шкала від спектральних до ахроматичних – білого, сірого чорного. У практичній роботі відбувається спостереження впливу ахроматичних при механічному змішуванні спектральних з ахроматичними.
Література: 4, 9, 11, 12, 19, 20, 22, 23, 27, 28, 37.
Тема 5. Змішування продовжується у роботі аквареллю. «Змішування оптичне». Виконується кольоровий квадрат, де 7 смуг вертикального ряду перетинають 7 смуг горизонтального. У вправі здобуваються навички роботи кольором аквареллю технікою « лесирування».
Далі виконується графічний розтяг від кольору, до кольору лінією, крапкою (шестикутник). Здобуваються навички техніки класичного лесування та графічні навички.
Література: 4, 11, 23, 27.
Тема 6. Завдання на механічне змішування: поступовий перехід – розтяг від кольору до кольору. Виконується шкала і розтяг. Завдання необхідне як підготовка до виконання завдань на гармонію (двійок, трійок, сімок) Відбувається знайомство з можливостями кольорів при змішуванні, динамікою кольору та здобуваються навички побудови кольоро-тонального ряду.
Література: 11, 12, 16, 21, 25, 27.
Тема 7. Гармонійні контрастні пари спектрального ряду будуються після спостережень послідовного контрасту. Скаламутнені ряди виконуються не механічним замутнененням -додаванням сірого. Будується гармонія контрастів, відповідно спектральному ряду на основі понять про складове та відлічувальне змішування.
Література: 4, 6, 7, 8, 11, 12, 23, 27.
Тема 8. Гармонія споріднених вирішується виконанням завдання «Трійки», що містить чотири тріади спектральних та відповідний спектральному скаламутнений ряд. Пропонується освоєння варіантів замутнення спектральних тріад: додаванням загального ахроматичного,чорного або сірого з відповідними поправками охолодження кольорового тону додатковими кольорами до небажаних відтінків кольорового тона. І другий варіант: застосування замутнених фарб.
Література: 4,11, 19, 20, 21, 22, 23, 28.
Тема 9. Ритм, рівновага і динаміка кольору спостерігаються у завданні «Сімки» –кольоро-тональний ряд від кольору до його додаткового в 7 елементів. Особливість завдання – це вміння знайти середній колір, що з’єднує скаламутнені додаткові однакової насиченості і виконання ритмічного кольоро-тонального ряду.
Література: 4. 11, 15, 23..
Методичні рекомендації викладачам
дисципліни «Кольорознавство»
(обґрунтування програми)
Тема 10. Продовження теми „ гармонія" на прикладі завдань, виконаних з кольоровим колом Шугаєва.
По-перше, виконати 4-х полюсне кольорове коло з 24 елементами, де протилежні мають бути додатковими. Знайти гармонійні кольоросполучення: пари споріднених, споріднено–контрастних кольорів, простежити схеми з двох, трьох, чотирьох кольорів;
З’ясувати про сумарну додатковість у трикутній схемі Шугаєва, гармонії, що будуються на метричнім повторі одного кольору, ритмі, як поступовому руху від кольору до кольору, (динаміка кольору, ритмічний нюанс), гармонійний контраст, як динамічна врівноваженість.
Література: 10,11, 13, 15, 17,18, 19, 23,27.
Тема 11. Систематика і класифікація кольорів, головні та другорядні кольори.
Література: 7, 18,19, 21, 24, 26, 27.
.
Тема 12. Завдання „ Трансформація етюду” належить до теми «колір і простір» (масштаб кольору, кольорова перспектива, повітряна перспектива умовні плани площини і простору зображальної поверхні)
Перший етап - еквівалент етюду (кольорова мозаїка), Другий – зближення світлових і кольорових контрастів (підпорядкування середньому); Третій – відсутність світлотних контрастів, підпорядкування світлості середнього.
Завдання пов’язано з поняттями що формуються на дисципліні Живопис: розвитком бачення основних контрастів та їх об’єднанні середнім, будовою гармонії нюансу, ритму кольору малих інтервалів, кольоро-тонального контрасту, що дає взаємодію вифарбовувань - модулів (одночасний контурний контраст).
Література: 4, 8, 11, 15, 17, 20, 26, 27.
Тема 13, 14. Як продовження теми «Асоціації і колір» виконується «Палітра-образ» протилежних тем (станковий живопис, сценографія, монументально-декоративний розпис (ОМС,ОММ). На ОМК - теми реклами (театрального, циркового, торговельного, соціального плакату або рекламного стилю). На ОМД – палітра-образ орнамента і інтер’єра історичних стилів.
До виконання роботи над палітрою-образом кольоросполучень складається таблиця колірних асоціацій.
Література: 411, 17, 18, 20, 24, 27.
Література: 1, 11, 12, 19, 26, 27.
Тема 15. Трансформація живописного твору у декоративну композицію навчає узагальненню, баченню «локального» кольору у просторі, зближенню планів простору підпорядкуванням площині, навичкам виконання декоративної композиції - рівноваги кольоротону, пропорцій кольору, композиційній єдності.
Література: 4, 5, 11, 19, 26, 27.
Контрольні питання з курсу «КОЛЬОРОЗНАВСТВО»
Дата добавления: 2014-12-15; просмотров: 132 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав |