Студопедия  
Главная страница | Контакты | Случайная страница

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатика
ИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханика
ОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторика
СоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансы
ХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника

Мемлекет және құқық теориясының заң ғылымдары жүйесіндегі орны

Қазіргі кездегі ғылым – бұл жекелеген ғылым салаларының жиынтығы. Ғылымдар жүйесін қалыптастыратын ғылыми пәндерді шартты түрде үшке бөледі:

а) гуманитарлық;

ә) техникалық;

б) жаратылыстану.

а) Гуманитарлық ғылым – қоғамды, адамдарды және әлеуметтік құбылыстарды зерттейді. Заң ғылымдары гуманитарлық ғылымдардың бір бөлігі. Өйткені, мемлекет пен құқық әлеуметтік құбылыстар болып табылады. Заң ғылымдарын келесідей бөлуге болады:

- мемлекет пен құқықтың жалпы теориясы;

- тарихи құқықтық ғылымдар (Қазақстан Республикасының мемлекет және құқық тарихы, шетел мемлекет және құқық тарихы, саяси құқықтық ілімдер тарихы);

- салалық заң ғылымдары (Конституциялық, экологиялық, әкімшілік, жер, отбасы құқығы);

- салааралық заң ғылымдары (азаматтық іс жүргізу, қылмыстық іс жүргізу құқығы);

- шетел

- қолданбалы ғылымдар (криминалистика, сот сараптамасы, құқықтық статистика).

Мемлекет және құқық теориясы гуманитарлық ғылымдар жүйесінде бола тұра, философиямен, әлеуметтанумен, саясаттанумен және т.б. тығыз байланысқа түседі. Солай, философияның көмегімен мемлекет және құқық теориясының дүниетанымдық бағыттары қалыптасады, оның нәтижесінде мемлекеттік-құқықтық шындықты танудың жалпы әдістемесі қалыптасады. Өз кезегінде, мемлекет және құқық теориясы кеңейтілген философиялық жалпылаулар ұшін нақты материалдар береді.

Заң ғылымдар жүйесінде мемлекет пен құқық теориясының орны ерекше. Заң ғылымдары жүйесіндегі мемлекет және құқық теориясының орнын оның тарихи-құқықтық ғылымдармен арақатынасын мысалға ала отырып қарастыруға болады. Мемлекет және құқық теориясы мен тарихи-құқықтық ғылымдарға тән ортақ белгі – олар мемлекет пен құқықты зерттейді. Ал айырмашылықтары мынада – тарихи-құқықтық ғылымдар мемлекеттік-құқықтық құбылыстардың даму үдерісін хронологиялық тәртіпте зерттесе, мемлекет және құқық теориясы бұл үдерістерге жалпы сипаттама береді, мемлекет пен құқықтың мәнін, олардың қызмет ету заңдылықтарын және т.б. зерттейді.

Салалық заң ғылымдарына қатысты мемлекет және құқық теориясы жалпылаушы сипатты иеленеді, ол мемлекет пен құқықтың пайда болуы, қызмет етуі мен дамуының жалпы заңдылықтарын зерттейді. Ал кез-келген салалық ғылымның пәні қоғамдық қатынастардың тек нақты бір саласымен ғана байланысты болады. Сонымен қатар, мемлекет және құқық теориясы барлық салаларға ортақ мәселелерді зерттейді, яғни, мемлекет және құқық теориясының түсініктері мен институттарының негізінде салалық заң ғылымдарының түсініктері мен институттары қалыптасады.

5 Алғашқы қауымдық құрылыстағы билікке жалпы сипаттама

Қоғамның мемлекеттен бұрын пайда болуының ескере отырып, мемлекеттік-құқықтық құбылыстарды толық түсіну мақсатында алғашқы қауымдық құрылыста болған әлеуметтік билік пен нормаларға сипаттама беруге қажет.

Алғашқы қауымдық құрылысқа тән белгілер:

1) тек қарапайым еңбек құралдарының болуы және адамдардың ру мүшелерінің көмегінсіз өмір сүре алмауы, сондай-ақ тамақпен, киіммен, тұрғын–жаймен қамтамасыз ете алмауы. Сондықтан, бұндай қоғамға артық өнім, жеке меншік, бай мен кедейге бөліну болған жоқ. Экономикалық тұрғыда барлығы тең болды, барлығы бірге тұрып, өндіріс құралдарына қоғамдық меншік болды, өнімдер тең негізде бөлінді.

2) экономикалық теңдік саяси теңдікке негізденді. Тайпа тұрғындарының барлық ер және әйел адамдары тайпаның қызметіне байланысты барлық сұрақтарды шешуге қатысты.

Алғашқы қауымдық құрылыстағы биліктің белгілері:

- билік отбасы қатынастарына негізделді, өйткені, қоғамның ұйымдастырушылық негізінде ру, яғни қан туыстығы бойынша біріккен адамдардан тұрды. Әрбір ру шаруашылық бірлік, өндіріс құралдарының меншік иесі және қоғамдық еңбек үрдісін ұйымдастырушысы ретінде болды.

- билік тікелей қоғамдық болып, алғашқы қауымдық демократияға, өзін-өзі басқару функциясы негізінде қалыптасты;

- билік ру мүшелерінің беделіне, салт-дәстүріне және сыйластыққа негізделді;

- билікті қоғам тұтастай немесе оның өкілдері жүзеге асырылды, яғни билік органы ретінде ру жиналысы, ақсақалдар, әскербасылары болды, олар алғашқы қауымдық құрылыстың маңызды мәселелерін шешті.

 




Дата добавления: 2015-09-12; просмотров: 123 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав

Алғы сөз | Тақырып Мемлекеттің нысаны | Мемлекет пайда болуының патриархалдық теориясы | Мемлекет пайда болуының органикалық теориясы | Мемлекет пайда болуының патримоналдық теорясы | Мемлекеттің басқару нысаны | Мемлекеттің құрылым нысаны | Мемлекет функцияларының түрлері | Мемлекеттік аппаратты ұйымдастыру және оның қызметінің қағидаттары | Мемлекет пен құқықтың қоғамның саяси жүйесінде алатын орны мен рөлі |


lektsii.net - Лекции.Нет - 2014-2024 год. (0.006 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав