Студопедия  
Главная страница | Контакты | Случайная страница

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатика
ИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханика
ОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторика
СоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансы
ХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника

Вікна інспектора об'єктів, форми, модуля.

Вікно інспектора об'єктів (рис.2) містить список компонентів поточної форми і дві закладки: список властивостей (Properties) вибраного об'єкта та список подій (Events). Кожна закладка складається з двох стовпців: лівий —містить назви властивостей або подій, а правий — їхні значення або назву процедури-реакції на подію. Активізувати вікно інспектора об'єктів можна за допомогою клавіші F11 або миші.

 

 

       
 
Вкладка властивості
 
   
Значення властивості

 


Рис.2. Закладки вікна інспектора об'єктів

 

Вікно Форма — це вікно для конструювання розв'язку. Увесь внутрішній простір є робочою ділянкою, яка може бути покрита крапчастою сіткою для вирівнювання компонентів. На форму наносять усі необхідні компоненти. Після цього їм надають потрібні властивості тощо.

Програма створюється напівавтоматично у вигляді модуля корис­тувача Unit1.pas, що відображається в окремому вікні. Під час дода­вання у форму нових компонентів у модуль Unit1dfm автоматично додаються команди з їхніми описами. Якщо для компонента задати подію, то у модуль Unit1.pas автоматично записується шаблон (заго­товка) процедури, яка складається з заголовка процедури і стандартних слів begin та end. Шаблон заповнює користувач. Модуль закінчується власною командою end.

Перехід між вікнами форми та програми-модуля можна здійснити за допомогою клавіші F12 або миші.

В загальному випадку візуальне програмування зводиться до процесу вибору потрібного компоненту (об’єкту), як правило інтерфейсного елементу із бібліотеки та розміщення його на полі форми та написання коду.

Програміст може переміщати любий об’єкт по формі, змінювати його властивості та розміри. Обробник подій дозволяє задавати дію-відгук на подію. Всі дії в Конструкторі форми або Інспекторі властивостей автоматично синхронно заносяться в код програми.

Файл проекту формується автоматично середовищем IDE і не призначений для редагування. Тому він має своє розширення і не відображається в вікні програми.

Модуль слугує для розміщення коду програми користувача.

Delphi – середовище об’єктно-орієнтованого програмування. Під об’єктом розуміється цілісний, неподільний елемент, який має свої відмінні ознаки (властивості) і варіант дії. Сформований об’єкт можна можна легко перености із однієї програми в іншу. Бібліотека Delphi нараховує 373 вже готових різних об’єктів: кнопки, список, панель, меню тощо. Всі вони представлені в палітрі компонентів, згрупованих по закладках.

Імена модулям програми задаються латинськими буквами, цифрами і знаком підкреслення. Ім’я проекту також утворюється за такими правилами.

Перед початком роботи з проектом потрібно створити відповідну папку, так як проект може включати десятки допоміжних файлів.

Панель інструментів містить кнопки швидкого доступу до найбільш часто використовуваних опцій головного меню.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

 

Кнопка Головне меню Швидкийдоступ Команда
  File/New/Items   Відкриває доступ у Репозиторiй oб'єктів.
  File/Open File     Відкриває існуючий файл.  
  File/Save File Ctrl-S Зберігає файл на диску.
  File/Save All   Зберігає всі файли проекту.
  File/Open Project Ctrl-F11 Відкриває створений раніше проект програми.
  Prefect/Add file to Project Shift-F11 Додає новий файл до проекту.
  Project/Remove file from Project   Видаляє файл із проекту.
  Help/ Help   Убудована довідкова служба Delphi.!
  View/ Unite Shift-F12 Вибір модуля поточного проекту.
  View/Forms CM-F12 Вибір форми поточного проекту.
  View / Toggle Form / Units F12 Перемикач між Конструктором форми й кодом.
  File/New/Form   Створює нову форму й додає її до проекту.
  Run/Run F9 Компілює й виконує програму.
  Run / Program Pause   Реалізує паузу в роботі відлагодженої програми.
  Run/Trace Into F7 Покрокове трасування програми й підпрограм.
  Run/StepOver F8 Покрокове трасування програми, але без простежування роботи викликуваних підпрограм.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

 

Кнопка Компонент
MainMenu Головне меню вікна додатка. Компонент дозволяє налаштовувати складні ієрархічні меню
PopupMenu Контекстне меню вікна додатка.
Label Мітка. Однорядкові написи у вікні додатка.
Edit Рядок введення/відображення /редагування одного тестового рядка.
Memo Багаторядковий текстовий редактор: Введення / відображення / редагування.
Button Командна кнопка.
CheckBox Незалежний перемикач
ListBox Список вибору, з контролем поточного вибору.
GroupBox Група елементів. Зв'язування за змістом декількох компонентів.
Panel Панель. Поєднує кілька компонентів.

Запитання

1. Що таке об’єктно-орієнтоване програмування?

2. Що таке об'єкт (компонент)?

3. Що таке форма?

4. Що можна розташувати на формі?

5. Які компоненти ви знаєте?

6. Що таке Delphi?

7. Що таке проект?

8. Які кнопки розміщуються на панелі інструментів?

9. Призначення модуля?

10. Призначення вікна форми?

11. Призначення вікна Інспектор об’єктів?

 




Дата добавления: 2014-12-19; просмотров: 59 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав




lektsii.net - Лекции.Нет - 2014-2024 год. (0.007 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав