Студопедия  
Главная страница | Контакты | Случайная страница

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатика
ИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханика
ОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторика
СоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансы
ХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника

Яке з даних тверджень найменше відповідає філософії Р.Декарта

Читайте также:
  1. Антропологічний принцип філософії Л. Фейербаха
  2. Антропологічний принцип філософії Л.Фейербаха
  3. Безпека даних
  4. Буття Бога, світу та людини у філософії доби Середньовіччя та Відродження
  5. Буття людини як центральна проблема філософії М. Ґайдеггера "Буття і час".
  6. В чому полягає відмінність підходів логіки, психології і філософії до вивчення мислення?
  7. ВАРІАНТИ БІЛЕТІВ З ФІЛОСОФІЇ ОСВІТИ.
  8. Визначення об’ємів робіт варіант №2, та побудова таблиці на основі визначених даних.
  9. Визначте особливості духовних процесів та розвитку філософії в епоху Нового Часу.
  10. Викладу змісту філософії

А)існує дві субстанції духовна і матеріальна

Б)атрибутами субстанцій є мислення і протяжність

В)дедуктивний метод сформульований у чотирьох правилах

Г)пізнання здійснюється через чуттєвий досвід

Д) людина від народження має певні вроджені ідеї, які й становлять фундамент пізнання

24.Кому належить вислів «Мислю, отже існую»:

А)Платон

Б)Декарт

В)Бекон

Г)Арістотель

Д)Спіноза

25.Як називається вчення, що вважає джерелом і критерієм знання розум:

А)емпіризм

Б)скептицизм

В)агностицизм

Г)сенсуалізм

Д)раціоналізм

26.Як називається вчення, що вважає джерелом і критерієм знання досвід:

А)емпіризм

Б)скептицизм

В)агностицизм

Г)релятивізм

Д)раціоналізм

27.Які права Д.Локк відносив до природних:

А)свобода совісті, право на працю, на охорону здоров’я і рівність

Б)рівність, свобода, власність, право на захист своїх прав

В)право на освіту, на охорону здоровя і освіту

Г)свобода, право на працю і відпочинок, на освіту

Д)власність і право на його захист, право на працю

28. В чому Р.Декарт бачить критерій істини:

А)істиною є лише те знання, яке запозичене зі схоластики

Б)істиною є лише те знання, яке співпадає з предметом пізнання

В)істиною є лише те знання, яке отримане зі Святого Письма

Г)істиною є лише те знання, яке не викликає сумнівів розуму

Д)істиною є лише те знання, яке перевірено досвідом

29.Яке поняття субстанції дає Спіноза:

А)субстанція – це те що створене Богом

Б)субстанція – це те, що створене людиною

В)субстанція – це те, що є причиною самого себе, існує через самого себе

Г)субстанція – це те, що існує в залежності від чогось іншого і визначається ним

Д)субстанція – це те, що обумовлено життєдіяльністю суспільства

30. Чим за Гоббсом характеризується природний стан суспільства:

А)взаємодія і взаємодопомога всіх хто від природи є егоїстами

Б)мир і згода між всіма людьми, які від природи егоїсти

В)війна всіх проти всіх

Г)байдужість і апатія всіх членів суспільствас

Д)співробітництво всіх на користь суспільного блага

31. Хто автор твердження: «Душа людини від природи є “чистою дошкою” (tabula rasa), на якій “чуттєвий досвід малює свої візерунки»:

А)Р.Декарт

Б)Д.Локк

В)Ф.Бекон

Г)Т.Гоббс

Д)І.Кант

32.Первинні якості речей це:

А)існують залежно від суб’єкта і тому є неадекватними, вони не відображають адекватно властивості самих речей

Б)пов’язані зі специфікою наших органів чуття, за допомогою яких сприймаємо запах, кольори, смак, тепло, звук

В)не існують незалежно від суб’єкта і тому є неадекватними, вони не відображають адекватно властивості самих речей

Г)це неадекватні ідеї, які є спотвореними властивостями речей зовнішнього світу

Д)це адекватні ідеї, які є копіями властивостей речей зовнішнього світу

33.Який з даних філософів заперечував існування матерії:

А)Арістотель

Б)Д.Берклі

В)К.Маркс

Г)Р.Декарт

Д)Демокріт

34.Хто з даних філософів не належав до епохи Просвітництва:

А)Д.Дідро

Б)Вольтер

В)Монтескє

Г)Ф.Бекон

Д)Ж.-Ж.Русо

35.Хто з даних філософів вважав, що основою наших знань є відчуття, і все, що ми знаємо і можемо знати, - це зміст наших відчуттів:

А)Р.Декарт

Б)Ф.Бекон

В)Д.Юм

Г)Б.Спіноза

Д)Ф.Гегель

  1. Яка з даних ідей найменше відповідає філософії К.Маркса:

А) відчуження

Б) класова боротьба

В) вторинність свідомості щодо матерії

Г) еманація

Д) теорія додаткової вартості

  1. Що таке „річ для нас” (або феномен) за Кантом?

А) річ якою вона є сприйнятою нами

Б) річ якою її сприймають інші, а не ми

В) річ якою вона є насправді

Г) річ якою ми б хотіли її бачити

Д) річ якою вона може стати

  1. Синтетичне судження за Кантом це судження в якому:

А) предикат (логічний присудок) дає нове значення

Б) предикат (логічний присудок) не дає нового значення:

В) предикат (логічний присудок) виводиться із суб’єкта

Г) предикат (логічний присудок) надає протилежне значення

  1. Яка з даних ідей найменше відповідає філософії К.Маркса:

А) відчуження

Б) класова боротьба

В) вторинність свідомості

Г) еманація

  1. Що таке „річ у собі” за Кантом?

А) річ якою вона є сприйнятою нами

Б) річ якою її сприймають інші

В) річ якою вона є насправді

Г) річ якою ми б хотіли її бачити

  1. в чому полягає «коперніканський переворот» Канта?

А) Кант розглядає пізнання як активну творчу діяльність, обумовлену структурою і здібностями пізнаючого суб’єкта

Б) Кант першим розглядає проблему моральної свободи

В) Кант першим поставив питання про пізнавальність світу

Г) Кант першим аналізує роль науки у пізнанні природи

Д) Кант першим аналізує релігію

7. Яке з даних тверджень не належить К.Марксу:

А) комунізм як суспільство є більш етично досконаліший, ніж всі до того існуючі суспільства.

Б) в основі історії лежить світовий дух як суб’єкт, який не усвідомлюється окремими індивідами

В) історію світу не треба розглядати як історію суперництва держав, а як історію боротьби класів

Г) кожний індивід належить до певної соціально-економічної групи у суспільстві

Д) За Марксом капіталізм спричиняє виникнення етично неприйнятних міжлюдських відносин

  1. Що таке „річ у собі” за Кантом?

А) річ якою вона є сприйнятою нами

Б) річ якою її сприймають інші

В) річ якою вона є насправді

Г) річ якою ми б хотіли її бачити

Д) річ якою вона б хотіла себе бачити

9. В якій праці І.Кант викладає свою теорію пізнання:

А)Критика практичного розуму

Б)Критика здатності судження

В)Антропологія з прагматичної точки зору

Г)Критика чистого розуму

Д)Новий Органон

10. Яке твердження найбільш точно передає суть„категоричного імперативу” Канта:

А)чини завжди так, щоб ти міг бажати, щоб правило яким ти керуєшся у своїх діях стало всезагальним законом;

Б)чини завжди так, щоб ти міг бажати, щоб це правило стало твоїм і лише твоїм імперативом

В)чини так як чинив завжди і будеш чинити надалі не залежно, чи це морально

Г)чини так як ти хотів би, щоб інші не чинили

Д)не чини взагалі, тому що не діяння є суть життя

11.За Марксом фетишизм це:

А) приписування вартості речам, а не людині яка їх творить.

Б) поклоніння божественним тотемам

В)приписування вартості людям, творцям речей

Г)поклоніння тотемам тварин та рослин

Д)приписування вартості ідеям і філософам, які ці ідеї творять

12. Яке знання називається Кантом апріорним:

А)знання, що отримується з досвіду, обумовлюється ним і залежне від нього

Б)знання, що передує досвіду, обумовлює його і незалежне від нього

В)знання, що виникає поза досвідом, обумовлюється ним і частково незалежне від нього

Г)знання, що передує досвіду, але обумовлюється ним і є залежне від нього

Д)знання, що дорівнює досвіду, обумовлює його і одночасно є залежне від нього

13. Хто з цих філософів вважав, що усі класові відносини є незалежні від волі людей і фактично визначаються пануючою економічною системою:

А)Г.Гегель

Б)І.Кант

В)К.Маркс

Г)Вольтер

Д)Ф.Ніцше

14.Три сходинки пізнання за Кантом:

А)розсудок, ум, розум

Б)чуттєве споглядання, ум, розум

В)ум, розсудок, мислення

Г)розум, ум, споглядання

Д) чуттєве споглядання, розсудок та розум

15. Як можна зобразити закон заперечення заперечення Гегеля:

А) антитеза (заперечення) – теза – синтез (заперечення заперечення).

Б) теза – антитеза (заперечення) – синтез (заперечення заперечення).

В) синтез (заперечення заперечення) – теза – антитеза (заперечення).

Г) теза – антитеза (заперечення) – синтез (заперечення заперечення).

Д) передтеза – дотеза (ствердження) – синтез (заперечення заперечення).

16. Яке з даних тверджень відповідає філософії Канта:

А) моральна дія це дія вчинена зі схильності і відповідно, моральна людина чинить зі схильності, а не з обов’язку

Б) моральна дія це дія вчинена з поваги до обов’язку і відповідно, моральна людина чинить з обов’язку, а не зі схильності, ані навіть згідно з обов’язком

В) моральна дія це дія вчинена у стані абсолютного спокою і рівноваги, моральна людина чинить спокійно і врівноважено

Г) моральна дія це дія вчинена за сприятливих обставин і відповідно, моральна людина чинить морально, коли їй ніхто не перешкоджає

Д) моральна дія це дія не вчинена, а лише помислена і відповідно, моральна людина не чинить, а лише мислить

17. На думку Маркса результатом капіталізму є:

А)зростання довіри людиною до людини

Б)подолання роз’єднаності між робітниками і роботодавцями

В)деперсоналізація відносин між людьми; уподібнення людей до машин і машин до людей.

Г)створення держав на основі ідей прагматизму та позитивізму

Д)зменшення кількості експлуатованих та зростання кількості експлуататорів

18. Гіпотетичний імператив за Кантом, стверджує:

А) що мусиш чинити будь-яким чином, щоб досягнути будь-якої мети

Б) що якщо хочеш досягнути певної мети, то мусив чинити певним чином.

В) що якщо не хочеш досягнути конкретної мети, то мусив чинити не певним чином.

Г) що мусиш чинити так само, щоб досягнути того самого.

Д) що якщо хочеш досягнути певної мети, то все одно її не досягнеш.

19. Категоричний імператив Канта рекомендує:

А)безумовні дії, без врахування наслідків

Б)умовні дії з врахуванням наслідків

В)безумовні дії, з врахуванням наслідків

Г)умовні дії, без врахування наслідків

Д)антисоціальні дії, без врахування наслідків

20. Яке твердження вірно передає категоричний імператив Канта:

А) чини так, щоб людство так в твоїй особі як і в особі кожного іншого, використовував завжди як принцип, ніколи лише як метод.

Б) чини так, щоб людство так в твоїй особі як і в особі кожного іншого, використовував завжди як ціль, ніколи лише як засіб

В) чини так, щоб людство так в твоїй особі як і в особі кожного іншого, використовував завжди як засіб, ніколи лише як ціль

Г) чини так, щоб людство в твоїй особі, а не в особі іншого, використовував завжди як ціль, ніколи лише як засіб

Д) чини так, щоб людство так в твоїй особі як і в особі кожного іншого, використовував завжди як ціль, ніколи лише як засіб

21. Хто з даних філософів вважав, що “Всесвітня історія є поступ в усвідомленні свободи, поступ, який мають пізнати в його необхідності”:

А)І.Кант

Б)К.Маркс

В)Г.Гегель

Г)Ф.Ніцше

Д)З.Фройд




Дата добавления: 2015-09-11; просмотров: 26 | Поможем написать вашу работу | Нарушение авторских прав

Філософське поняття культури. Єдність і різноманітність культур | Політична організація суспільства. Держава, її виникнення і функції. | Рушійні сили і суб’єкти історичного процесу. Класи, етноси. Релігійні об’єднання. | Сутність суспільного прогресу і його критерії | Мораль, її функції в житті суспільства | Цінності, їх природа і функції. Проблема загальнолюдських цінностей. | Концепції постіндустріального суспільства | В якому понятті давньоіндійська філософія відобразила ілюзорність і видимість світу | Архе» означає | Еманація – це |


lektsii.net - Лекции.Нет - 2014-2024 год. (0.013 сек.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав